10-10-2009, 09:30 PM
Henry,
leuk zo'n filmpje, sommige dingen zijn nu een stuk duidelijker.
Richard
leuk zo'n filmpje, sommige dingen zijn nu een stuk duidelijker.
Richard
video de/montage versnellingsbak
|
10-10-2009, 09:30 PM
Henry,
leuk zo'n filmpje, sommige dingen zijn nu een stuk duidelijker. Richard
10-10-2009, 10:23 PM
Reactie van bezoeker 'Ad', geïmporteerd van het oude forum:
Chris, Vraagje: Waarom zouden er C3 lagers, dus lagers met meer speling, worden toegepast in een versnellingsbak, dus in een omgeving waar alles qua maatvoering e.d. exact klopt? Ad
10-11-2009, 02:34 AM
Reactie van bezoeker 'Chris', geïmporteerd van het oude forum:
Ad: Dus in een omgeving waar alles qua maatvoering e.d. exact klopt? Dat zouden we graag willen. ik begrijp dat als je alle onderdelen van een versnellingsbak ziet je dit gaat denken. Echter niets is wat het lijkt, ik zal het uitleggen. De bak van de BMW bestaat uit twee wezenlijke onderdelen qua behuizing. De "bak" en de deksel. Beide onderdelen zijn niet in een opspanning te bewerken, vandaar dat dit separaat gebeurt in een mal. De twee onderdelen worden genummerd na bewerking on ze als set te monteren. Iedere bewerking (met name die van de lagerpassingen) kan afwijkingen hebben voor wat betreft hartafstand en uitlijning t.o.v elkaar. De asssen van de bak kunnen ook afwijkingen hebben in rondloop en concentriciteit van de de tandwielen. De tandwielen zelf kunnen ook nog rondloopafwijkingen hebben t.o.v. hun boring. Ik zou nog wel een heel stel afwijkingen kunnen opsommen die de rondloop van de tandwielen en de afwijkingen van de plaatsing van de de assen zou omschrijven, maar dat gaat te ver. Je ziet, al met al redenen genoeg om op de enige plaats waar je wat kunt winnen je wat extra ruimte te gunnen, in de lagers dus. Een C3 lager geeft de tandwielen wat meer ruimte om te zoeken, en zodoende een rustigere loop te bewerkstelligen. Ik heb in een ver verleden hier wat onderzoek naar gedaan bij Philips, om het geluidsniveau van een aandrijftrein te verminderen. Dit waren nog precisie gefabriceerde bakken, die met P4 lagers een teringherie maakten. C3 erin- fluisterstil, opgenomen vermogen 10-15% minder! Zodoende dus: Chris
10-11-2009, 02:35 AM
Chris is zo te zien ook een avondmens :-)
10-11-2009, 03:49 AM
Reactie van bezoeker 'Chris', geïmporteerd van het oude forum:
Ut ken nog veel later hoor! Chris
10-16-2009, 12:55 AM
Reactie van bezoeker 'DeZwaan', geïmporteerd van het oude forum:
Quote:Dat denk ik ook, ook gezien het feit dat ze de bak met handschoenen en een doek vastpakken.Nou dat eerste lager wat hij rond draait (op 2:20min. ofzo iets) , die is echt wel gaar hoor. je hoort het gewoon. Ik ben een service monteur en alles wat zo klinkt , gaat er uit.
10-22-2009, 11:34 PM
Reactie van bezoeker 'Chefke', geïmporteerd van het oude forum:
Oke Zwaan Eindelijk iemand met verstand van zaken. Groet Chefke
10-23-2009, 06:34 PM
Reactie van bezoeker 'Chris', geïmporteerd van het oude forum:
Gelukkig...... Chris |
« Next Oldest | Next Newest »
|