Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
oude voorvorkkeering er uit halen
misschien een domme vraag, maar hoe haal ik de oude keering uit de poot van een r100/7 van 1977 zonder iets te beschadigen.
Ik hen uitgebreid op het forum gekeken, maar kan het niet vinden en ook in Peters kon ik het niet vinden
graag advies
bij voorbaat dank Tamme
Reply
Lukt bijna nooit om die zonder schade er uit te halen. En nieuwe zijn echt niet duur en je weet dat je er dan weer lange tijd geen omkijken naar hebt.
Reply
Reactie van bezoeker 'René', geïmporteerd van het oude forum:

Vooraf en ten eerste zorg je ervoor dat je geen aluminium van de voorvork beschadigd met het gereedschap wat je gebruikt om de keerring te verwijderen als je zover bent. (krassen in de pasvlakken)

Wiel verwijderen remklauwen verwijderen (met ty rib ophangen zodat ze niet aan de rubber remleiding hangen.

De onderpoot van de binnenpoot afhalen door de rubberdop aan de onderkant van de buitenpoot te verwijdenen. Dan de inbus die eronder zit losdraeeien en verwijderen waarbij je goed om het koperen ringetje let. Olie opvangen en daarna de buitepoot van de binnenpoot afschuiven.

Met een schroevedraaier VOORZICHTIG de oude keerring eruit wippen. Allwes goed schoonmaken en nieuwe keerring monteren met een passende dop of stuk PVC buis op zijn plaatst tikken. Recht naar beneden niet scheef.

Dan alles weer monteren en olie vullen.

Op de volgenden vraag of je allebei de kerringen moet vervangen als er maar een lekt omdat je toch bezig bent, niet praktijk leert dat dat zonde van het geld is.

Succes René
Reply
Bedankt Rene voor de uitleg, het is prima gelukt.
Moet alleen nog wat nieuwe onderdelen bestellen maar het in elkaar zetten zal zeker lukken
Tamme
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)