Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ontstekingsprobleem
#1
Reactie van bezoeker 'Fons', geïmporteerd van het oude forum:

Beste lezer,

Het betreft een R 100 rs uit '81 met electronische ontsteking, de verschijnselen zijn op het forum eerder beschreven. Wegvallen van de ontsteking met flinke knallen en vuurwerk uit de uitlaat. Gemonteerd waren twee 6V. bobines. Heb een oude dubbele bobine uit een 2CV gemonteerd met geímproviseerde bougiekabels, geen verbetering. Daarna een ontstekingsmodule van een R80 welke groter is dan de gemonteerde, stripje gemaakt waardoor deze iets meer naar achteren zit en koperpasta gebruikt voor montage op het koelplaatje. En hoera hij doet het weer. Wel iets minder soepel, vooral bij hoge toerentallen, lijkt ook iets minder vlot te starten. Ook hierom wil ik weer de bobines voor ectronische ontsteking monteren. Waar ik echter bang voor ben is dat de oude bobines de oorzaak waren van het kapot gaan van de module. Graag goede raad, ook over het gebruik van de R80 module.
Groeten,
Fons.
Reply
#2
Reactie van bezoeker 'Fons', geïmporteerd van het oude forum:

Moet er aan toevoegen dat de gemeten weerstanden geheel volgens het boekje zijn, wel is het zo dat na aanschaf de motor slecht liep op 1 cilinder, de hoogspannings aansluiting van de betreffende bobine en de bougiekap waren zwartgeblakerd, ook was de compressie van die cilinder onvoldoende. Heb toen de koppen laten reviseren bij de hobbyist, de aansluitingen schoongemaakt en de bougiekabels vervangen. Hierna heeft hij een paar duizend km. goed gelopen.

Groeten, Fons.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)