Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
haperende BMW K75RT
#1
Reactie van bezoeker 'Bart de Graaf', geïmporteerd van het oude forum:

Dag!

Eerst even voorstellen: mijn naam is Bart, 48 jaar oud/jong en ik rijd sinds mijn 22-ste motor. Begonnen met een Honda CB200, via de CB350 en de CB550F uiteindelijk in 1992 op een K76RT beland. Met zeer veel genoegen... sinds kort.

Sinds enkele maanden hapert de motor 's morgens als ik naar m'n werk ga. Hij start wel, maar trekt af en toe wel en af en toe niet door. Het is net alsof hij soms even op 2 cilinders loopt. Vreemd genoeg treedt dit met name op als ik gas bijgeef, én als het toerental onder 3500 rpm ligt. Bij hetw egrijden dus. Eenmaal op de snelweg heb ik er geen last meer van, maar na de afrit, na 25 km, begint het weer.

Op mijn werk staat ie droog (thuis staat ie gewoon op straat, helaas); als ik 's avonds weer naar huis rijd is er niets aan de hand. Ik denk dus dat het met vocht te maken heeft, wat overdag bij de warme motor opdroogt, maar toch snap ik het niet helemaal. Bijvoorbeeld: waarom is er dan geen probleem bij meer dan 3500 toeren?

Herkent iemand dit probleem? En wat heb je er aan gedaan? Ennehhh, heeft het geholpen? Smile
Alvast hartelijk bedankt voor je reactie!
Bart,
Leiden
Reply
#2
Stel je vraag eens op dit forum.
Bijna alles over de k serie
Rij zelf sinds feb.een k100 en haal veel info hier weg.
http://home.hetnet.nl/~meijerink.ln/index.htm

Groeten Frans.
Reply
#3
Reactie van bezoeker 'Hans', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo,
Misschien de luchthoeveelheidsmeter. die in het luchtfilter zit.
En op de site van Bert Meijerink staat dat ook beschreven.
Succes, Hans.
Reply
#4
Reactie van bezoeker 'Bart de Graaf', geïmporteerd van het oude forum:

Dank je Hans en Frans voor de tips, ik ga er meteen kijken!
Groet,
Bart
Reply
#5
Reactie van bezoeker 'Marcel', geïmporteerd van het oude forum:

Slechte bougiekabel is ook nog een optie...
Reply
#6
Reactie van bezoeker 'job', geïmporteerd van het oude forum:

benzinefilter in de tank kun je vervangen. dat was bij mij het probleem met zelfde kenmerken
Reply
#7
Reactie van bezoeker 'Bart de Graaf', geïmporteerd van het oude forum:

Opgelost!

Het lag aan de aansluiting van de bougiekabel op de bougie. Ik dacht dat ie vast zat, maar begon ook te twijfelen. Daarom heb ik de metalen behuizing van de bougiekap verwijderd, waarna ik erachter kwam dat de kap net niet op de bougie klikte als ik hem 'normaal' monteerde. Ik kon de kap nl heen en weer bewegen. Bij extra/extreem hard doorduwen van de kap hoorde en voelde ik wel de 'klik' van de metalen klem in de kap over het bougieuiteinde. De kap zit nu vast.

Groetjes,
Bart


Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)