Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
KM teller slaat door ?
Paar weken geleden reed ik rond de 100km/pu en plots ging de KM tellr met een noodgang richting de 200 terwijl ik dezelfde snelheid van 100 bleef rijden....?
Volgende dag de kabel losgemaakt en goed gesmeerd met olie, hij werkte weer perfect.

Vanmorgen naar het werk en weer hetzelfde, stond ineens weer op bijna 200 terwijl ik ongeveer 90kmpu reed.

Het gaat over een R100rs van 78, weet iemand misschien wat ik hier verder aan kan doen?

Groeten Krijn.

Reply
Er is kans dat er smeermiddel (olie of vet) door de draaiende binnenkabel de teller ingewerkt is. Dat neemt dan de korf (aluminium hulsel om de ronddraaiende magneet) mee.

Advies: de laatste 10 cm bij de teller niet invetten of olien.
Reply
Krijn,

Dit heb ik ook gehad. In de tellereenheid zitten twee "busjes" (weet even geen betere naam) die in elkaar draaien, de ene verbonden aan de inkomende kabel (die doordraait) en een aan de wijzer (die niet mag doordraaien). Door de magneetwerking van deze busjes op elkaar probeert de inkomende bus de stilstaande bus mee te nemen terwijl een veer de wijzer terugtrekt.
Als de constuctie een beetje gaat roesten gaan de busjes elkaar fysiek raken en wint de inkomende bus en sleurt de andere bus mee totdat de wijzer fysiek niet verder kan.

Oplossing: busjes schoonmaken zodat ze niet meer aanlopen op elkaar.
Bij mij loste dit het probleem op.

De gemeten acceleratie is nu echter niet zo geweldig meer (<1 s > 100 Km/uur sneller is wel erg snel hoor ;-)

suc6

Robbert
Reply
Bedankt mannen voor het meedenken !
Ga er dit weekend maar eens aan werken ;-)

Groeten Krijn.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)