Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Piepende remmen
Hoi, mijn R100rs heeft nogal last van een piepende voorrem. Ik heb de blokken gedemonteerd en schoongemaakt. Ze zijn bijna nieuw en niet verglaasd. Ik heb er schuine kantjes aan gemaakt en de achterkant van wat kopervet voorzien. Eventjes was het piepen over, maar nu is het er weer. Heeft iemand nog een idee??
Reply
Is er niemand die hier een oplossing voor heeft???
Reply
Ik niet bij mij piepen ze ook.
Heb ergens gelezen zachtere remblokjes.

Pieter
Reply
Mijn r100RS piepte ook als een hok vol kanariepietjes....

Van achter Ferodo blokken erin gestopt, kopaslip op de plaatsen waar het hoort en de
zuiger goed gangbaar gemaakt, over.(is bij mij Brembo)

Van voor zorgen dat de boel goed gesmeerd is op de plaatsen waar het hoort,zorgen dat alles goed gangbaar is ,en dan de blokken afstellen door de pennen onderin zo te draaien dat ze goed op de schijf afgesteld zijn en zeker niet op het eind van de schijf staan.(ik praat hier dan wel over ATE)

Zelf vind ik dat ATE spul zeer matig, maar met een beetje inspanning moet het lukken, de remweg vind ik ook matig voor zo`n zware en nog best snelle motor.
Zo af en toe eens flink remmen houdt de boel soepel.
Remslangen op tijd vernieuwen of vervangen voor het veel betere stalen spul.

Groeten Krijn, die er eerst gek van werd maar nu wel weer tevreden is.
Reply
Vaak helpt het om het oppervlak van de remblokjes eens over schuurpapier te halen. Er kan vuil, roest of zand in het oppervlak gedrukt zijn dat het piepen kan veroorzaken.
Reply
Reactie van bezoeker 'JacobH', geïmporteerd van het oude forum:

Ik heb de rem klauw uit elkaar gehad, revisie setje gekocht bij de hobbyist.
Alles goed schoongemaakt. Zat meer vocht en troep in dan ik had verwacht.

Nu 2 jaar later alles nog steeds piep loos.

Jacob R80S '85
Reply
Nu originele blokjes gemonteerd en de piep is weg.

Pieter
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)