Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
stuiterende voorvork
Reactie van bezoeker 'robbert', geïmporteerd van het oude forum:

rene,

Ik heb nog steeds de achterwielen niet omgewisseld, dat zal wel in volgend voorjaar worden. Dan is de band van de dagelijkse fiets toch aan vervanging toe.

Gebaseerd op mijn laatste ervaring zou ik zeker het achterwiel laten balanceren en de bandenspanning daarvan controleren. Ik kan het niet bewijzen maar mijn gevoel is dat het kan helpen als je aan de voorkant niets kunt vinden. en het is niet zoveel werk.

suc6
Reply
Reactie van bezoeker 'Rene', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo Robert,

Deze week de achterveer eens flink opgeschroeft.
De oude veer ( lek) is enkele weken geleden vervangen door een goede 2e hands van koni met uitgaande demping.
De veer stond in de laagste stand.
De motor komt nu ietsje op de neus te staan waardoor hij fijner stuurd en beter reageerd op de hobbeltjes. Eigenlijk kan ik wel zeggen dat het voor 90% over is.
Nu nog een keer langs Bart van Hyperpro voor info over vork olie, dan ben ik al heel tevreden.
Blijf overigens wel benieuwd naar jou bevindingen.
O,ja....volgens mij is het balans lood van het voorwiel losgelaten, kan niets ontdekken behalven lijmresten.
Voordat het echt gaat regen/ sneeuwen komen er nog nieuwe BT 45 onder ( met een loodje) misschien is dat de resterende 10%
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)