Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Teller ijken
Heren,

kan een teller van een BMW R60/6 geijkt worden? en hoe? of bij wie?
Reply
Casuutrecht in Nieuwegein repareert telles. Zijn de hoofddealer van Motometer en hebben alles op voorraad. Leveren kwaliteit maar zijn wel duur.
Reply
Reactie van bezoeker 'Wouter', geïmporteerd van het oude forum:

ik heb mijn teller vrij recent nog ge ijkt..... kostte me ongeveer 30 euro en je kan betalen via leeuwarden.

ik rijd altijd ongeveer 90 op de teller en op mijn "ijkings rapport" staat 89 km/u.

klopt dus vrij aardig Smile
Reply
Reactie van bezoeker 'Chris', geïmporteerd van het oude forum:

Wouter dan heb je geluk.
De teller van mijn R90S is een ras-optimist.
Geeft vrolijk 140 aan als het in werkelijk krap 130 is.
Maar goed, beter zo dan andersom denk ik dan maar.

Chris
Reply
Heb gebeld met CASU te Utrecht. Onderzoek is € 20,00 en mogelijke reparatie varieert tussen de 100 en 300 euro. Nu nog tijd maken om er naar toe te gaan.

Adres van deze club:
Ravenswade 118
3439 LD Nieuwegein
030-2884470
Email: info@casuutrecht.nl
Reply
Quote:Wouter dan heb je geluk.
De teller van mijn R90S is een ras-optimist.
Geeft vrolijk 140 aan als het in werkelijk krap 130 is.
Maar goed, beter zo dan andersom denk ik dan maar.

Chris
Tsja, ik wist eigenlijk al wel dat mijn teller redelijk klopte ( gemeten met de gps ).

Blijft toch altijd vervelend die envelloppen van het cjib! gelukkig viel de schade dus nog best mee.
Reply
Reactie van bezoeker 'bavorak', geïmporteerd van het oude forum:

Ik zie twee mogelijkheden: 1. dmv een navigatiesysteem:wel uitkijken en op eenr echte weg doen. Op mijn Garmin kan ik ook een max snelheid zien dus langzaam op een landweg beginnen en dan naar 100. Dan weer afzakken en kijken wat de max snelheid was.
2. klopt bij een afwijkende teller de w-waarde wel? heeft iemand een tabel welke w-waarde bij welke cardanvverhouding hoort?
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)