Posts: 5
Threads: 5
Joined: Sep 2009
Reputation:
0
Achter de ontsteking van mijn R90S zit een keerring die lekt.
Heb hem al vervangen (originele) maar de lekkage komt terug.
Heb de keering er al dieper ingezet maar dat helpt niet.
Zie ook geen schade op de as en de as slingert niet.
Heb de overdrukklep van het carter al gekontroleerd en schoongemaakt.
Wat nu ?
Reactie van bezoeker 'henk', geïmporteerd van het oude forum:
Lagerspeling al gecontroleerd,het kan dat de as niet meer in het midden van het gat draait. (veel km misschien.)
Lagerspeling valt niet zo makkelijk te controleren,er zal door de nokkenasketting altijd aan getrokken worden door de nokkenaskettingspanner,niet zo sterk misschien maar toch merkbaar.
Altijd uitkijken met de nokkenas,de as is nogal dun aan de voorkant,je verbuigt het nogal makkelijk.
groetjes
Reactie van bezoeker 'Tom', geïmporteerd van het oude forum:
Onder het overdrukventiel zit een boring van 1,5 mm waardoor de afgescheiden olie moet terugvloeien. Heb je deze ook gecheckt, kan vervuild zijn?
Reactie van bezoeker 'Tom', geïmporteerd van het oude forum:
het gaat dus om gaatje bij nummer 22 op de tekening
Bedankt voor je advies zal er zeker eens naar kijken.
word dan over 2 weken want ik ga vrijdag met vakantie.
Eindelijk weer eens tijd gevonden om aan mij R90 S te werken.
Luchtfilter en kap boven op het blok verwijderd en op zoek gegaan naar het gaatje voor de ontluchting.
Zou links voor moeten zitten maar ik zie niets.
Aluminium blank gemaakt maar niets te vinden.
Moet het blok misschien nog verder uit elkaar ?
Bij de 5 modellen zit dit gaatje er niet volgens de info.
Zit het misschien ook niet op de 90S ?