Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Automatisch uitschaklende knipperlichten
Ik heb een K1100LT waarvan de knipperlichten automatisch uitschakelen na een bepaalde tijd of afstand, ik wil een soortgelijk iets op mijn R850R hebben. Is er iemand die ervaring heeft met een tijdrelais of zoiets?
Reply
Reactie van bezoeker '@rie', geïmporteerd van het oude forum:

Het grote verschil tussen de K1100 en de R850 is dat bij de K1100 de snelheidsmeter electronisch is en bij de R mechanisch.
Dit maakt het bij de K gemakkelijk om de pulsen te tellen van de opnemer en aan de hand daarvan de richtingaanwijzer uit te schakelen.
Bij de R zal je dus zelf een pulsteller moeten maken en deze koppelen aan de uitknop vd richtingaanwijzer.
Ik weet niet of dit gemakkelijk te realiseren is, maar er is vast wel iets te bedenken.

Indertijd had ik een yamaha xs850 met mechanische snelheids meter en automatische afslag. Misschien kan je eens uitzoeken hoe dat op die machine werkte en is dit eventueel over of na te bouwen op je R
Reply
Reactie van bezoeker 'Bert', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Ik heb een K1100LT waarvan de knipperlichten automatisch uitschakelen na een bepaalde tijd of afstand, ik wil een soortgelijk iets op mijn R850R hebben. Is er iemand die ervaring heeft met een tijdrelais of zoiets?
Gewoon even informeren bij onze gastheer (de Hobbyist) de relais worden o.a geleverd door Wunderlich.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)