Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
gasnaald monteren
Reactie van bezoeker 'Ton van Schilt', geïmporteerd van het oude forum:

Ik heb de gasnaald uit de carb gehaald om te kijken welke stand deze stond, echetr het laatste gedeelte sprong eruit. Ik weet nu de volgorde van monteren niet.
Moet het ringetje met de uitsparingen boven of onder de houder v/d gasnaald komen?
En wat is stand 3 van het langste gedeelte v/d naald bekeken (onder) of juist vanaf het kortste? (boven)
De eerlijkheid gebeid me dat ik nog niet in het wphb heb gekeken dat ga ik nu eerst doen. Zal straks ff foto's dr bij plaatsen.

Betreft een R100Rt van 1979
Reply
Reactie van bezoeker 'Ton van Schilt', geïmporteerd van het oude forum:

Plaatje drbij dus

[img]/import/photos/p33814s.jpg[/img]
Reply
Reactie van bezoeker 'Tom', geïmporteerd van het oude forum:

Stand 1 is armste dus bovenste groef. Stand 4 is onderste groef dus rijkste.
Het clipje waar de naald in hangt gaat er eerst in dan het ringetje dat het clipje op z'n plek houdt als je de naald van beneden vandaan erin duwt.
40mm 70pk 100rt carbs hebben positie positie 2, dus de op één na armste positie.
hoop dat het zo duidelijk is
Reply

Controleer welke naaldsproeiers erin zitten; zijn deze 2,68 dan positie 2, zijn het 2,66 dan positie 3
Reply
Reactie van bezoeker 'Robbert', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Ik heb de gasnaald uit de carb gehaald om te kijken welke stand deze stond, echetr het laatste gedeelte sprong eruit. Ik weet nu de volgorde van monteren niet.
Moet het ringetje met de uitsparingen boven of onder de houder v/d gasnaald komen?
En wat is stand 3 van het langste gedeelte v/d naald bekeken (onder) of juist vanaf het kortste? (boven)
De eerlijkheid gebeid me dat ik nog niet in het wphb heb gekeken dat ga ik nu eerst doen. Zal straks ff foto's dr bij plaatsen.

Betreft een R100Rt van 1979
Ton,

even een vraag: hoe haal je eigenlijk de naald uit de zuiger? Ik heb nieuwe naalden en sproeiers gehaald, vanwege het hoge verbruik(1:13) maar die naalden zitten vrij vast in de zuiger (bij mijn 90S gaan ze er vrij simpel uit, ze worden namelijk door de veer vastgehouden). Bij de R100 zit dat bij de Bing CV dus anders kennelijk.

Groet Robbert
Reply
Avond allemaal dank voor de tips.
Ik had middels een tekening ook al gezien hoe het moest echter was ik niet te snel geweest en heb het precies verkeerd om gemonteerd. Nu komt het probleem hoe haal ik het ringetje er weer uit??
Ik heb overigens naalden met 4 inkepingen is ook wel op de foto te zien volgens mij.
@Robbert wat ik gedaan heb is op een stukje hout de naald indrukken hij zakt dan langzaam in de zuiger, ik heb het laatste stukje er met een punttangetje uitgehaald.
Let op bij mij sprong toen het veertje weg (naald en ring had ik nog) gelukkig kon ik het veertje na 20 minuten zoeken weer vinden. Maar volgens mij moet de naald ook door een kwartslag te draaien uit zijn positie gehaald kunnen worden (bedacht ik me achteraf)
Laat diegene die r ervaring mee hebben maar vertellen.
Reply
Tom na het is me niet duidelijk want wat is nou boven en wat is beneden?
Kun je aan de hand van mijn foto zeggen of het A of B is?
Klik op de foto en hij word groter en kun je zien wat ik vraag.
Reply
Reactie van bezoeker 'jeroen', geïmporteerd van het oude forum:

Passant, heb je geen naam ?

als je motor met zijn banden het asfalt raakt of op de middenbok staat, weet je dan wat beneden is ? en weet je hoe de naalden dan zitten ? weet je dan wat bovenzijde naald is ?

grt, Jeroen.
Reply

De naald gaat er van beneden in. Dus positie 1 is het bovenste groefje op de naald; dit is tevens de armste positie, omdat de naald dan dus het verst de naaldsproeier in zakt. Positie 2 t/m4 steeds een groefje verder de naald naar boven steken en dus wordt het mengsel dan steeds rijker. Je moet de naald voorzichtig en een beetje draaiend erin duwen tot je voelt dat het clipje in het groefje valt.
Je hebt dus het clipje en het borgringetje er dan al van bovenaf ingezet natuurlijk, waarbij het borgringetje het clipje op z'n plek houdt als je de naald er van beneden in duwt.
enne, een RT van voor 1980 heeft positie 2 in combinatie met naaldsproeiers 2,68 en hoofdsproeiers 170. Jouw jongere RT heeft dit anders
Reply
Quote:De naald gaat er van beneden in. Dus positie 1 is het bovenste groefje op de naald; dit is tevens de armste positie, omdat de naald dan dus het verst de naaldsproeier in zakt. Positie 2 t/m4 steeds een groefje verder de naald naar boven steken en dus wordt het mengsel dan steeds rijker. Je moet de naald voorzichtig en een beetje draaiend erin duwen tot je voelt dat het clipje in het groefje valt.
Je hebt dus het clipje en het borgringetje er dan al van bovenaf ingezet natuurlijk, waarbij het borgringetje het clipje op z'n plek houdt als je de naald er van beneden in duwt.
enne, een RT van voor 1980 heeft positie 2 in combinatie met naaldsproeiers 2,68 en hoofdsproeiers 170. Jouw jongere RT heeft dit anders
@ Tom ik heb twee RT's een van 1979 waarbij dit aan de orde is en een van 1987 (goed opgemerkt)

@ Jeroen een opmerkzaam lezer weet mijn naam allang.
Hiermee verklaar ik de discussie over mijn naam gesloten.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)