Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
kleppen tikken hard bij 5000 toeren
Reactie van bezoeker 'ronnie', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo,
Ik heb een R80RT uit 1985 als de motor stationair draait hoor je de kleppen amper maar als ik op de snelweg rij met een toerental van 5000 of hoger hoor je de kleppen erg goed,ik las in het werkplaats handboek dat je zowel links als rechte kleppendeksels hebt,dit is inderdaad het geval alleen nu was mijn vraag is dit geluid normaal bij een boxer en hoor je de r aan de boven kant van het kleppendeksel te zien of maakt dit niet uit.
Reply
Reactie van bezoeker 'Piet Piraat', geïmporteerd van het oude forum:

Is wel een leuke vraag voor Rein.
Reply
Reactie van bezoeker 'henry', geïmporteerd van het oude forum:

de merktekens R en L moeten aan de bovenkant zitten.
of het wat uitmaakt of je het kleppendeksel met het merkteken naar beneden monteerd weet ik niet.
hou gewoon de juiste montage aan, dan is het altijd goed.
dat de kleppen harder beginnen te tikken bij hoge toeren heb ik ook en zal wel
bij de oude boxers horen,de klepbediening zal het wel niet helemaal bij kunnen benen op hoge toeren.
Reply
Reactie van bezoeker 'Tom', geïmporteerd van het oude forum:

L en R horen boven. Klepgeluid moet je altijd horen, maar bij goed afstellen is het zeker niet storend. Een goed afgestelde R80RT (ontsteking, kleppen, carburateurs)hoort te zoemen bij 5000rpm. Als je zelf nog nooit kleppen hebt gesteld, vraag het dan aan iemand die het wel kan. Het is niet moeilijk, maar als je het niet goed doet kun je schade veroorzaken, of de motor loopt helemaal niet.
Als je het eenmaal onder de knie hebt, is een R80RT een geweldige motor om te onderhouden, dus succes ermee!
Reply
Reactie van bezoeker 'jasper', geïmporteerd van het oude forum:

Dat tikken wat je dan hoort bij dat toerental is de axiale speling van je tuimelaars, controleer het maar!
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)