08-03-2009, 05:20 PM
Reactie van bezoeker 'John', geïmporteerd van het oude forum:
Nee, dit is geen verhaal over Ot en Sien, maar over het afstellen van de ontsteking van mijn R80RT uit '86.
Op het vliegwiel kom ik de tekens OT en Z tegen.
Het handboek heeft het alleen over S. (tijdstip bij Stationair)
Als ik met de hand het vliegwiel draai, verschijnt er achtereenvolgens:
Streepje
OT
Streepje
poosje niks
Streepje
Z
Streepje
Ik ga er dan vauit dat OT gebruikt dient te worden voor het stationaire toerental en de Z voor 3000 toeren. Klopt dit?
Het klinkt niet logisch: OT staat immers voor 'bovenste dode punt'?
Het stationaire ontstekingstijdstip is toch 6 graden daarvoor?
Als daar het eerste streepje in de bovengenoemde volgorde voor staat vind ik het best.
Wie heeft ervaring met deze materie??
(zie ook artikel over vervroeger afstellen van de afgelopen dagen, eind juli 2009)
John
Nee, dit is geen verhaal over Ot en Sien, maar over het afstellen van de ontsteking van mijn R80RT uit '86.
Op het vliegwiel kom ik de tekens OT en Z tegen.
Het handboek heeft het alleen over S. (tijdstip bij Stationair)
Als ik met de hand het vliegwiel draai, verschijnt er achtereenvolgens:
Streepje
OT
Streepje
poosje niks
Streepje
Z
Streepje
Ik ga er dan vauit dat OT gebruikt dient te worden voor het stationaire toerental en de Z voor 3000 toeren. Klopt dit?
Het klinkt niet logisch: OT staat immers voor 'bovenste dode punt'?
Het stationaire ontstekingstijdstip is toch 6 graden daarvoor?
Als daar het eerste streepje in de bovengenoemde volgorde voor staat vind ik het best.
Wie heeft ervaring met deze materie??
(zie ook artikel over vervroeger afstellen van de afgelopen dagen, eind juli 2009)
John