Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
electronische ontsteking
Bij het doormeten van de dynamo viel me het op dat het ontstekingshuis beweegt als de motor loopt, is dat normaal ?. Heb ketting en tandwielen vervangen en dacht dat het huis verkeerd gemonteerd was, los gehaald en weer gemonteerd met zelfde resultaat. Wie weet of het zo hoort!
Reply
Reactie van bezoeker 'John', geïmporteerd van het oude forum:

Het lijkt er op dat de koppeling van de unit (die uit het midden staat) verkeerd om aangrijpt op de as van de motor. Maak de unit los, draai de koppeling 180 graden en zet de zaak weer vast. Als dan het bewegen weg is weet je de oorzaak. (uit eigen ervaring.....) Helder?
Reply
Quote:Het lijkt er op dat de koppeling van de unit (die uit het midden staat) verkeerd om aangrijpt op de as van de motor. Maak de unit los, draai de koppeling 180 graden en zet de zaak weer vast. Als dan het bewegen weg is weet je de oorzaak. (uit eigen ervaring.....) Helder?
Hier is het te zien (niet helemaal goed maar de twee nokjes zitten excentrisch (dus niet in het midden)

[img]/import/photos/p33688s.jpg[/img]
Reply
Reactie van bezoeker 'henry', geïmporteerd van het oude forum:

dat die 2 nokjes van het ontstekingspotje niet in het midden zaten wist ik,en ik heb toch meerdere potjes gedemonteerd en weer monteerd zonder enig probleem en daarbij zullen de nokjes vast wel een keer 180 graden verdraaid zijn.
of ik heb altijd geluk gehad of het maak niet uit hoe je het potje monteerd.
als de sleuf in de nokkenas waar de nokjes invallen wel in het midden zit dan mag het toch niet uitmaken hoe je het potje monteerd.
zal van de week toch eens kijken of die sleuf inderdaad in het midden zit.
Reply
Reactie van bezoeker 'henry', geïmporteerd van het oude forum:

de sleuf in de nokkenas zit niet in het midden,dus conclusie: het potje kan maar op 1 manier gemonteerd worden.
bij mij zat het potje wel goed gemonteerd, maar dat was dus gewoon geluk.
weer wat geleerd.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)