Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vervangen van alleen de zuigerveren van een K75 mogelijk ?
Het is trouwens www.dolomietenpermotor2009.web-log.nl
Reply
Reactie van bezoeker 'Erik', geïmporteerd van het oude forum:

instructieve foto's
De klemband op de geleiderail was verder heen dan de mijne, preventief vervangen bij 100.000 km, maar toen eigenlijk nog niet nodig
Groeten,
Erik K75RT
Reply
Reactie van bezoeker 'Chris', geïmporteerd van het oude forum:

Kop vlakken is niet zo'n goed idee vind ik.
Ik zal het uitleggen.
Waar de koppen worden gefabriceerd. worden deze na het vlakken op een vlakke mal gespannen waarna de boringen van de nokkenas worden lijn-geboord.
Het vlak van de kop en de hartlijn liggen nu parallel, theoretisch.
Als je kop krom is, is de hartlijn van de nokkenasboringen dit dus ook.
Normaal komt dat weer recht als je de kop op de motor trekt, dan is er niets aan de hand.
Maar..... als je het spanvlak zonder spanning nafreest, is deze dus "vlak" en blijft de hartlijn van de nokkenasboring krom na het monteren.
Dit zal dus resulteren in een nokkenas die een gedwongen kromme moet maken om in de boringen te passen.
Niet goed dus.
Ik zou zeggen, als je vlak niet ingevreten is, gewoon even met een blok en schuurlinnen lichtjes natrekken, en monteren.

Chris
Reply
Hallo Chris en ook de anderen. Bedankt voor het meedenken. De kop is wel gevlakt maar dat was eigenlijk meer om het vuil weg te halen, want hij was niet krom. Dat kun je wel nagaan ook, want de koppakking was nog in nieuwstaat. De kop is gereviseerd bij Krijgsman revisie in Rotterdam-Overschie. Hij is nu weer in nieuwstaat. Bedankt iedereen voor de reacties. Ik heb er weeeer wat van geleerd. Nu nog "even" in elkaar zetten volgens het boekje en dan moet'ie weer lopen als nieuw. Dat laat ik nog even weten....
Reply
Reactie van bezoeker '@rie', geïmporteerd van het oude forum:

Kijk ook eens op www.bmwk.nl en dan met name op het forum,
er zit daar enorm veel know how over de BMW K serie
Reply
Inderdaad @rie. Geweldige site ! Bedankt voor de tip.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)