Threads: 1
Mijn motorfiets rookt flink. Heeft 80.000 km gelopen. Heb hem nu uit elkaar liggen omdat hij tijdens een er mee kapte. Bij meting bleek cilinder 1 en 3 geen compressie. De kleppen/zittingen waren verbrand. Eigenlijk wilde ik de zuigers vervangen, maar de vraag is: Kan ik volstaan met alleen de zuigerveren vervangen? Heeft iemand daar ervaring mee ?
Reactie van bezoeker 'Geert', geïmporteerd van het oude forum:
Dat kan, maar is alleen nuttig als je zuiger/cilinder combinatie nog aan binnen de toleranties valt, ik bedoel dus zuigerspeling.
Als dat niet zo is: vervangen.
Eerst meten dus, dan pas conclusies trekken.
Geert
Bedankt voor je reactie. Ik kan bijna alles, maar heb geen idee hoe ik de toleranties moet meten en hoeveel die mogen zijn ? Meet je die zonder zuigerveren ?
Reactie van bezoeker 'Geert', geïmporteerd van het oude forum:
Als je dat niet weet, moet je het aan een deskundige over laten.
Dit zijn elementaire dingen, als je die niet kent, ben je ook niet in staat om een motorblok zo ver te ontmantelen denk ik.
Geert
Reactie van bezoeker 'Frans', geïmporteerd van het oude forum:
Hallo,
Bij deze km stand is de motor net ingelopen (lees:zuigers/cylinders)
Ik zou eerder op zoek gaan naar een goede gebruikte cylinderkop.
Groet,
Frans
Reactie van bezoeker '@rie', geïmporteerd van het oude forum:
Het is zeer onwaarschijnlijk dat de zuigers en cylinders van een K75 bij 80k versleten zijn.
Het roken van een K75 en K100 is "normaal" als ze op de jiffy gestaan hebben, dit hebben ze allemaal.
Het beste is om eerst een andere kop te scoren en kijken of dit e.e.a oplost
Reactie van bezoeker 'joost', geïmporteerd van het oude forum:
Ben het met de vorige schrijvers eens. Bij 80K kunnen er bijna geen zuigers versleten zijn, tenzij de fiets schandalig is mishandeld. Dat zou wellicht kunnen gezien de verbrande kleppen. Even kijken en meten zou geen kwaad kunnen. En een BMW-deskundige zou toch gewoon even de zuigers voor je kunnen meten na demontage?
Reactie van bezoeker 'joost', geïmporteerd van het oude forum:
Overigens, ik heb iemand gekend die zich garlic noemde - zijn je initialen KK? Hebben je broers pas in de Bromfiets gestaan?