Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Haarscheurtje cilindervoet
Reactie van bezoeker 'Fons de Bruijn', geïmporteerd van het oude forum:

Geacht forum
Sinds enkele maanden in het bezit van een R 100 RS "81, type met Nikasil cilinders. Heb al veel gerepareerd met o.a. de hulp van dit forum. Nu de cilinderkoppen laten reviseren bij de Hobbyist. Bij demontage van de cilinders blijkt de draad van 1van de bovenste tapeinden in het blok uitgeboord te zijn en voorzien van een zachte aluminium bus. Deze bus is uitgestulpt waardoor er een scheurtje in de cilinder is ontstaan, aan de buitenkant, daar waar de kleine O ring is geplaatst. Nu ben ik van plan wat materiaal van deze bus weg te halen en de cilinder bij de passing van de O ring en tapeind af te dichten. Ik vraag me echter af wat de functie is van deze bovenste O-ringen. Met andere woorden waarom de bovenste tapeinden wel een O-ring bij de cilindervoet en de onderste niet.
Bij voorbaat dank, Fons.
Reply
Reactie van bezoeker 'Bas', geïmporteerd van het oude forum:

De olie stroomt langs de bovenste tapeinden naar de cilinderkoppen (en terug door de stoterstangbuisjes), ik neem aan dat de o-ringen daarmee te maken hebben.
Reply
Reactie van bezoeker 'Fons de Bruijn', geïmporteerd van het oude forum:

Dank voor de snelle reactie
Is het dan zo dat de olie langs de schroefdraad van de tap wordt aangevoerd? Kan n.l. geen oliekanaal vinden. Indat geval ga ik snel de inmiddels op de tap aangebrachte Loctite verwijderen.

Groeten, Fons.
Reply
Reactie van bezoeker 'henry', geïmporteerd van het oude forum:

als je bij de 2 bovenste tapeinden goed kijkt daar waar ze het blok in gaan
dan zie je een klein gaatje,daar stroomd de olie door.
de olie gaat dus niet langs het schroefdraad,de tapeinden met locktite kun je dus laten zitten.zolang de gaatjes maar vrij zijn.
Reply
Reactie van bezoeker 'Fons', geïmporteerd van het oude forum:

Beste Henry en Bas

Heb aan de andere kant een tapeind verwijderd waardoor het oliekanaal goed te zien was. De hierboven genoemde bus lag gelijk met het blok, zelfs iets in de ruimte van de O-ring getrokken waardoor er niets te zien was. Gelukkig geen schade aan de tuimelaar. Kan nu weer verder, ga waarschijnlijk maar een r.v.s heli-coil monteren.

Groeten, Fons
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)