07-13-2009, 01:58 PM
Reactie van bezoeker 'Fons de Bruijn', geïmporteerd van het oude forum:
Geacht forum
Sinds enkele maanden in het bezit van een R 100 RS "81, type met Nikasil cilinders. Heb al veel gerepareerd met o.a. de hulp van dit forum. Nu de cilinderkoppen laten reviseren bij de Hobbyist. Bij demontage van de cilinders blijkt de draad van 1van de bovenste tapeinden in het blok uitgeboord te zijn en voorzien van een zachte aluminium bus. Deze bus is uitgestulpt waardoor er een scheurtje in de cilinder is ontstaan, aan de buitenkant, daar waar de kleine O ring is geplaatst. Nu ben ik van plan wat materiaal van deze bus weg te halen en de cilinder bij de passing van de O ring en tapeind af te dichten. Ik vraag me echter af wat de functie is van deze bovenste O-ringen. Met andere woorden waarom de bovenste tapeinden wel een O-ring bij de cilindervoet en de onderste niet.
Bij voorbaat dank, Fons.
Geacht forum
Sinds enkele maanden in het bezit van een R 100 RS "81, type met Nikasil cilinders. Heb al veel gerepareerd met o.a. de hulp van dit forum. Nu de cilinderkoppen laten reviseren bij de Hobbyist. Bij demontage van de cilinders blijkt de draad van 1van de bovenste tapeinden in het blok uitgeboord te zijn en voorzien van een zachte aluminium bus. Deze bus is uitgestulpt waardoor er een scheurtje in de cilinder is ontstaan, aan de buitenkant, daar waar de kleine O ring is geplaatst. Nu ben ik van plan wat materiaal van deze bus weg te halen en de cilinder bij de passing van de O ring en tapeind af te dichten. Ik vraag me echter af wat de functie is van deze bovenste O-ringen. Met andere woorden waarom de bovenste tapeinden wel een O-ring bij de cilindervoet en de onderste niet.
Bij voorbaat dank, Fons.