Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
krukas
Reactie van bezoeker 'willem', geïmporteerd van het oude forum:

als ik het vliegwiel weer aan de krukas monteer door de 5 bouten aan te draaien zit de hele boel wast .nauw denk ik zelf dat een van de twee paspennen van het binnenste axiaal lager niet goed gecentreerd is want de pen was naar buiten gedrukt.ik heb hem terug geslagen,maar ik denk dat ik het axciaal lager toch niet helemaal goed kan krijgen. weet iemand raad zonder het blok weer helemaal uit elkaar te hoeven halen
Reply
Reactie van bezoeker 'henry', geïmporteerd van het oude forum:

als het axiaal lager niet goed zit dan heb je pech want dan moet het blok uit elkaar.
toen je het vliegwiel hebt gedemonteerd/gemonteerd,heb je toen de krukas aan de voorkant wel geborgd zodat tie niet naar voren kan schuiven?
als je dit niet hebt gedaan kan het axiaal lager van zijn plaats komen en de problemen veroorzaken die jij beschrijft.
Reply
Zit er een losse ring achter het vliegwiel? als die niet goed op zijn plek zit of op de paspen heb je hetzelfde probleem.
Wat voor type gaat het uberhaupt om?
Reply
Reactie van bezoeker 'gerard', geïmporteerd van het oude forum:

Op onze site hhtp;//bmwboxerclub.nl staat een omschrijving van de risico's bij het vervangen van de keerring.
Zie http://bmwboxerclub.nl/html/techniek/vli.../index.htm

Succes met de nodige operatie
Gerard van Oostrum
Reply

ik heb het gelezen gisteravond helaas te laat.dus dat wordt slopen en ja elk nadeel heeft zijn voordeel slopen kan ik goed . het gaat trouwens om eenr100rs van 1978

[img]/import/photos/p33550s.jpg[/img]
Reply
Reactie van bezoeker 'Chris', geïmporteerd van het oude forum:

Willem.
Het axiaallager word door de pennetjes gefixeerd tegen meedraaien.
Ik kan me zo voorstellen dat als je de krukas een paar mm naar voren schuift, en vervolgens een klein stukje verdraaid, je zou kunnen proberen de oue positie van het lager weer terug te vinden.
Op een gegeven moment zal de krukas weer helemaal naar achter kunnen, dan vallen de pennetjes weer op zijn plek.
Is natuurlijk niet zeker dat het zo kan, maar is misschien te proberen.
Als je de carterpan demonteert, kun je het lager dan niet zien?
Indien het lager niet beschadigd is zou je hem toch weer gewoon op zijn positie moeten kunnen zetten.
Ik zie dan de meerwaarde van volledige demontage dan niet.
Op een gegeven moment zal het blok weer in elkaar moeten, en dan kom je op het punt dat je ook niet meer ziet dan dat je nu ziet.
Nogmaals: alleen als het lager niet beschadigd is.

Chris
Reply

ik ben de hele zaterdag middag bezig geweest om de ring er weer voor te krijgen is niet gelukt .waarschijnlijk is het paspennetje beschadigt toen ik het vliegwiel aan ging draaien waar door er een braam is op gekomen of iets dergelijks,ik hou jullie op de hoogte zodra ik meer weet
Reply

ik heb het probleem gevonden zo je ziet heeft het pennetje zijn eigen net naast het gat in de axiaale ring geperst zodoende kwam de ring niet tegen het blok aan. dus dat wordt een nieuwe ring en dan weer opbouwen.

[img]/import/photos/p33562s.jpg[/img]
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)