Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Accu opeens defect
Reactie van bezoeker 'N.Barkmeijer', geïmporteerd van het oude forum:

Ik heb een R60/5 van 1971. De accu was zwak toen ik de motor kocht. Ik heb een nieuwe accu aangeschaft (VMF) en deze werkte drie weken prima.
Afgelopen zondagmiddag wilde ik de motor starten. Na 1 slag gemaakt te hebben hoorde ik een tik bij de accu vandaan komen en was de stroom volledig weg. Ik heb de zekeringen gecontroleerd en die waren ok.

De accu heb ik gedemonteerd en zag op het plastic rond ed polen verkleuringen als dat het daar even heeft was geweest.
De accu is terugggegaan naar de leverancier.
Nu beweert de importeur dat de accu verkeerd aangesloten is geweest.
Volslagen onzin dus.

Heeft iemand ook dergelijke ervaringen met accu's? Kan er toch iets met het electrische deel van de motor zijn waardoor dit soort dingen kunnen voorkomen?

Ik hoor het graag.
Reply
hallo,
zo te zien heeft er een accupool aansluiting los gezeten of heeft er teveel corrosie tussen de aansluitpunten gezeten.
schoeven op de aansluitingen moeten echt goed vast zitten en goed contact maken anders krijg je hele rare effecten doordat tussen de aansluitingen door het overspringen van vonken warmte ontstaat. M.a.w. aansluitingen verbranden en maken daardoor helemaal geen contact meer.
greetz
roadie.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)