Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Verbruik R100RS
Reactie van bezoeker 'Tom', geïmporteerd van het oude forum:

ja, maar hoe zien de bougies eruit? kijk uit voor een arm mengsel, daar kunnen onze luchtgekoelde boxers niet goed tegen. Gebruik dan iig loodvervanger of anders geharde klepzittingen.
Reply

bij naaldsproeiers 2,66 horen naalden op derde groef van boven (dus op één na rijkste positie), bij naaldsproeiers 2,68 moeten ze één groef zakken naar de tweede groef van boven (dus de op één na armste positie). de naalden hebben 4 groefjes.
dit zijn fabrieksinstellingen voor de 32 en 40mm carbs.
Succes!
Reply
Reactie van bezoeker 'w.v.', geïmporteerd van het oude forum:

Hou de bougies natuurlijk wel in de gaten, maar zien er altijd mooi uit. Verder tank ik euro 98 waarbij ik om de twee a drie keer tanken loodvervanger toevoeg.
Ik denk dat BMW vroeger een ruimere marge aanhield omdat ze nog geen rekening hoefden te houden met wat voor rotzooi er uit de uitlaat kwam.

Gr. w.v.
Reply

dat is waar, maar als je de naalden laat zakken (armer), ben je eigenlijk de slijtage van de naalden en naaldsproeiers aan het compenseren. Nieuwe naalden en zittingen kosten weinig en de motor gaat weer mooier en zuiniger lopen.
Reply
Kan je een versleten naald makkelijk herkennen?
Mijn naalden zijn op het oog nog gelijkmatig in het puntje.
Reply
Reactie van bezoeker 'marcel', geïmporteerd van het oude forum:

Na het vervangen van mijn naalden en sproeiers heb ik ze bewust een tandje lager gezet en gaat prima hoor. Toch van 1 op 15 naar 1 op 18 gegaan. R80 uit 1986
Reply
@marcel

Heb je nadien nog de carburateurs opnieuw moeten afstellen?
Reply
Reactie van bezoeker 'marcel', geïmporteerd van het oude forum:

Nee hoor. Trouwens wees echt héél spaarzaam met loodtoevoeging dit geeft meer problemen dat het voorkomt. Gewoon euro 95 en de kleppen regelmatig controleren. Ik doe dit gewoon om de 10.000km.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)