Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bougie /2
Reactie van bezoeker 'Joseph', geïmporteerd van het oude forum:

Op zoek naar NGK bougies en -kappen voor mijn R60/2 ontdekte ik bij Kempmann, tot mijn verbazing, twee soorten bougies voor dit soort motorblokken. Zo is er sprake van ‘langgewinde’ en ‘kürzgewinde’ of zeg maar: lange en korte schroefdraad voor de /2 types zoals de R50, R60, maar ook bijvoorbeeld de R51/3.
In geen enkele handleiding vind ik echter iets terug over dit verschil, men spreekt enkel over de Bosch W 240 T 1. Ook in de Hobbyistboetiek ie er geen sprake over lang- of kürzgewinde. Is er op dit forum iemand die daar wel iets meer over weet?

Er is hier ook vaak sprake van weerstandloze bougiekappen voor deze fietsen. Bestaat dit eigenlijk wel? Ze lijken me onvindbaar, 5 kOhm lijkt me het laagste wat er aangeboden wordt.
Reply
LK-bougies moeten in LK koppen. Deze zijn alleen voor de r50, 50 en 69/s geproduceerd vanaf 1967. Voor oudere types moet je korte bougies gebruiken.
Ik zou zeker weerstandsloze kappen gebruiken omdat anders je magneetspoel naar de vaantjes gaat.

Coen
Reply
Quote:Op zoek naar NGK bougies en -kappen voor mijn R60/2 ontdekte ik bij Kempmann, tot mijn verbazing, twee soorten bougies voor dit soort motorblokken. Zo is er sprake van ‘langgewinde’ en ‘kürzgewinde’ of zeg maar: lange en korte schroefdraad voor de /2 types zoals de R50, R60, maar ook bijvoorbeeld de R51/3.
In geen enkele handleiding vind ik echter iets terug over dit verschil, men spreekt enkel over de Bosch W 240 T 1. Ook in de Hobbyistboetiek ie er geen sprake over lang- of kürzgewinde. Is er op dit forum iemand die daar wel iets meer over weet?

Er is hier ook vaak sprake van weerstandloze bougiekappen voor deze fietsen. Bestaat dit eigenlijk wel? Ze lijken me onvindbaar, 5 kOhm lijkt me het laagste wat er aangeboden wordt.
Bosch240T1 = NGK B8HS (lkorte schacht)
Bosch 240T2 = NKG B8ES (lange schacht).

Ik had 2 doorgeslagen Bosch bougies na een half uur lopen. Klaar met de 'made in India' Bosch kaarsen. Nog nooit (in 36 jaar dezelfde R60/2) dit soort problemen mee gehad. Met deze , bovenstaande NGK`s geen centje pijn en lopen als een lier.
Absoluut geen kappen met weerstand gebruiken want grote kans dat je spoel te vroeg overlijdt.
Gr.
Ab
Reply
Reactie van bezoeker 'Joseph', geïmporteerd van het oude forum:

Na info bij de winkelier van dit forum hier blijken de Ariete bougiedoppen uit hun assortiment weerstandloos te zijn. Meteen twee besteld. Ooit moet ik misschien ook maar eens die NGK bougies proberen?
Reply
Ik rij met koperen bougiekabels en NKG bougiedoppen met 5K ohm weerstand. Mijn leverancier heeft alleen maar Bosch bougies. Bosch maakt alleen nog maar bougies met een weerstand zag ik. Dat zou dus dubbel op zijn. Rij nu met NKG bougies zonder weerstand.
Groeten,
Reyer R80 1985 met s-kuipje
Reply
Reactie van bezoeker 'jasper', geïmporteerd van het oude forum:

in zo een prachtige duitse fiets stop je toch geen japanse zooi ?

in europa zijn meer goede bougie fabrikanten, naast bosch
Reply
Quote:in zo een prachtige duitse fiets stop je toch geen japanse zooi ?

Ik hoor graag je argumenten waarop je die uitspraak baseert.
Reply
Tegenwoordig komt toch alles uit China, of het merk nu oorspronkelijk Duits of Japans is......
Reply
Reactie van bezoeker 'Chris', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:in zo een prachtige duitse fiets stop je toch geen japanse zooi ?

Wat een onzin.
NGK is een van de beste bougie's die er te krijgen zijn.
Niet dat anderen niet goed zouden zijn, maar er is niets mis mee.
Ik gebruik ze al jaren, nooit een probleem gehad.

Chris
Reply
Reactie van bezoeker 'jasper', geïmporteerd van het oude forum:

China of japan is wel iets heeeel anders....

tgaat soms int leven om principes, als apparaat goed afgesteld is en in goede conditie verkeerd kan je er ieder merk in doen, denk ook aan Champion, Beru enz.

Grt, Jasper
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)