Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
nokje contactpunten
#1
Reactie van bezoeker 'ruud', geïmporteerd van het oude forum:

hallo
ik heb orginele contactpunten op mijn bmw r75/6 gezet. Op de juiste wijze op de grondplaat.
het is dan niet mogelijk om het ontstekingstijdstip zoveel te verlaten dat het tijdstip goed is. Grondplaat maximaal verdraaid.
Ik heb de oude er weer opgezet. Dan heb ik wel de speel ruimte om het tijdstip goed te krijgen. Grondplaat vast gezet met schroeven in het midden van de sleuven.

Ik heb gezien dat het nokje wat tegen vervroeger zit op de nieuwe punten veel hoger is als op de oude.
Door de hoogte van het nokje ben ik de speelruimte kwijt om hem op tijd te zetten.
Wie kan hier wat over zeggen.
De lichthoogte is bij beide 0.40. Bij de nieuwe set helpt een kleinere lichthoogte niet. De sleuven heb ik al iets uit gevijld. Geeft nagenoeg geen resultaat. De nieuwe set is orgineel gekocht bij onze sponsor. En nogmaals door hem bekeken.

groet ruud
Reply
#2
Hallo Ruud,

Een van de mogenlijke oorzaken kan zijn dat je grondplaat speling heeft in de verdieping in het blok.

Ik heb me echt een ongeluk gesteld aan de puntje en het ontstekingstijdstip, voordat ik hier achter kwam.
Als ik de puntjes goed hat staan en daarna het tijdstip verstelde ,verstelden zich weer de puntjes enz. enz.

Je kan de rand van de grondplaat als dit het geval is op drie plaatsen aan de omstek iets uitsmeden en bijvijlen ,om deze speling op te heffen.

Met vriendelijke groet,

Bep van Malde

Reply
#3
Reactie van bezoeker 'ruud ', geïmporteerd van het oude forum:

hallo Bep
Bedankt voor je reactie.
Ik kan geen enkele speling ontdekken bij de grondplaat. Dit lijkt niet de oorzaak.
Weet je of dit nokje veel slijt bij gebruik daar op het oude setje het nokje veel lager is.
groet ruud
Reply
#4
Reactie van bezoeker 'peter', geïmporteerd van het oude forum:

maar als de punten set niet identiek is klopt er toch iets niet ?

ik heb het zelfde gehad met r60-6, uit vijlen om meer te verlaten is eigenlijk te absurd voor woorden! en met enige slijtage heeft het ook nisk te maken, dan zou hij later gaan staan, niet eerder.

succes

grt, peter
Reply
#5
Reactie van bezoeker 'willem', geïmporteerd van het oude forum:

ik had het zelfde met mijn r80/7
wat ik gedaan heb is de sleufjes van de grondplaat wat uitvijlen om zodoende het euvel op te lossen.
Reply
#6
Reactie van bezoeker 'Paul.', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi.

Dan ben ik dus niet de enige.

Had laatst bij de originele BMW dealer een set originele punten besteld en die hadden hetzelfde euvel, op het doosje stond wel 'oem bmw' en 'made in china'

Er schijnt dus een serie chineesche namaak in omloop te zijn die niet helemaal conform de maat zijn.

Ik heb er na overleg met de dealer maar een vijl overheen gehaald.

Groeten, Paul.
Reply
#7
Hallo Ruud,

Dit meet ik bij mijn oud setje puntjes.
En vergeet niet de speling van de vervroeging tegen de draairichting eruit te draaien voor dat je hem vast zet.

Bep

[img]/import/photos/p33418s.jpg[/img]
Reply
#8
Reactie van bezoeker 'Paul ', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi.

Ik meet daar al ruim 3 mm op een verdacht puntje.

Groeten, Paul.
Reply
#9
Reactie van bezoeker 'ruud', geïmporteerd van het oude forum:

hallo

ik heb maar een stukje van het nokje afgevijld. Dit ging zo makkelijk dat ik me afvraag wat de gebruiksduur van het setje is.
Wordt natuurlijk wel enigzins gesmeerd aan de vervroeger.
groet ruud
Reply
#10
Reactie van bezoeker 'Chris', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:hallo

ik heb maar een stukje van het nokje afgevijld. Dit ging zo makkelijk dat ik me afvraag wat de gebruiksduur van het setje is.
Wordt natuurlijk wel enigzins gesmeerd aan de vervroeger.
groet ruud
Ruud, de nokjed zijn vermoedelijl (hopelijk) van novotex, een soort hars met weefselinlage.
het was een truukje vroeger om de punten eerst een paar dagen in de olie the gooien.
Het weefsel verzadigde met olie en werd zo zelfsmerend.

Chris
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)