Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
boyer brandsen electr. ontsteking
#1
Reactie van bezoeker 'joost', geïmporteerd van het oude forum:

Ik heb zonet een ontsteking van boyer brandsen op mn r100rs uit '77 gemonteerd. Nu krijgt de ontsteking rechtstreeks stroom van de accu, volgens de beschrijving. Ik vroeg me af of dat eigenlijk wel goed is. Zo blijft er toch een stroom lopen, ook als de motor uit staat? Dat lijkt me nit goed voor de bobine/ontsteking?

Iemand ervaring met deze ontsteking.
Reply
#2
Reactie van bezoeker 'eric', geïmporteerd van het oude forum:

Dit lijkt me inderdaad niet de bedoeling , het contactslot zal er altijd als onderbreking tussen moeten.
Reply
#3
Heb je al gemeten of dat werkelijk zo is?
Mijn ontsteking van BECK schakelt zichzelf uit bij stilstand.

Uiteraard moet het wel zo zijn dat bij uitgeschakeld contact alles uit is en de motor niet gestart kan worden.

Groeten Krijn.
Reply
#4
Reactie van bezoeker 'joost', geïmporteerd van het oude forum:

Als ik het contact uit zet, blijft de motor soms doorlopen, maar soms ook niet. Ik snap het goed. Waar kan ik de stroom aftappen van het contactstroom?
Reply
#5
Als je het contact uitzet mag de motor nooit blijven doorlopen.

Normaal gesproken zou ik zeggen dat je de nieuwe+ moet aansluiten op de + aansluiting
van de bobines zoals het was, deze zijn nl geschakeld via het contact.

Even meten welke draad dat was en die gebruiken als hoofdspanning.

Groeten Krijn.
Reply
#6
Reactie van bezoeker 'joost', geïmporteerd van het oude forum:

Ik heb de grote rode + draad met zekering nu aangesloten op de groene draad. Hier staat stroom op als het contact aanstaat. Zo gaat het ook. Het is wel niet volgens de beschrijving maar inderdaad volgens mij beter.
Reply
#7
Reactie van bezoeker 'Mart', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi,

dit is volgens mij juist.

Hierbij de instructies voorhet installeren van een Boyer Mk3 met een BMW r7 motor.

Deel 1 van de hobbyist.

Groeten,

Mart

[img]/import/photos/p33411s.jpg[/img]
Reply
#8
Reactie van bezoeker 'Mart', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo,

En deel 2

De rood/gele draad moet op de groen/blauwe draad.



[img]/import/photos/p33412s.jpg[/img]
Reply
#9
Reactie van bezoeker 'joost', geïmporteerd van het oude forum:

Ik had alleen de engelse beschrijving. Maar dit is wel iets handiger. Dank!!

Joost
Reply
#10
Reactie van bezoeker 'Joost', geïmporteerd van het oude forum:

De ontsteking werkt goed. Ik heb 'm afgesteld met een stroboscooplamp. Viel me op dat het ontstekingstijdstip nogal 'onvast' is. Je verwacht met een electronisch ontsteking een vast ontstekingstijdstip bij een bepaald toerental. Met de stroboscoop zie je dat dit nogal 'bibberig' is. Weet iemand hoe dat komt?
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)