Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
slechte accu ?
Drie weken terug was mijn accu na een week rijden ook ineens futloos. Na een weekend met 600 km weer een week stil gestaan, en daarna weer futloos. Toen maar 2 dagen op de Optimate gezet.
Nu loopt mijn accu loopt per 24 uur met 0,02 Volt terug. Dus na 1 week gezakt van 12,82 Volt naar 12,68 Volt. Volgens mij is dat wel schappelijk.

Reply
Quote:Drie weken terug was mijn accu na een week rijden ook ineens futloos. Na een weekend met 600 km weer een week stil gestaan, en daarna weer futloos. Toen maar 2 dagen op de Optimate gezet.
Nu loopt mijn accu loopt per 24 uur met 0,02 Volt terug. Dus na 1 week gezakt van 12,82 Volt naar 12,68 Volt. Volgens mij is dat wel schappelijk.
Sorry, de eerste zin had moeten zijn:

Drie weken terug was mijn accu na een week STILSTAAN ook ineens futloos.
Reply
ik heb trouwens ook van de bmw dealer gehoord dat een klokje (mocht je deze erop hebben) kennelijk ook boosdoenders zijn, en de accus vrij snel leeg halen bij stilstand.
Reply
Quote:ik heb trouwens ook van de bmw dealer gehoord dat een klokje (mocht je deze erop hebben) kennelijk ook boosdoenders zijn, en de accus vrij snel leeg halen bij stilstand.
hallo mats,

ik geloof best dat het klokje stroom verbruikt ( is ook logisch ) maar het klokje heeft mijn accu nog nooit problemen bezorgd, ook niet als de motor weken (in de kou ) stil stond was het altijd gewoon starten en lopen.

ik ga er nu dus vanuit dat ik ergens een lekstroom heb, hoe nu verder ?? Hoe kan ik dit het beste zoeken en oplossen ? graag tips!

gr Wouter
Reply
Als er nog maar 2 volt op je accu staat als de motor niet aan is en de accu is losgekoppeld dan kun je er echt van uit gaan dat de accu is overleden.
Je kunt proberen hem te laden wat kennelijk ook een beetje lukt maar de capaciteit is weg.

Pieter
Reply
ik heb er al een nieuwe accu in zitten.... probleem is echter dat ook deze leeggetrokken word als hij aangesloten zit. om deze accu heel te houden moet ik dus het lekstroompje vinden Smile

hoe vind ik deze dus ?

alvast bedankt!
Reply
Een lekstroom vinden?

Ik zou daar een aparte topic voor openen. Dan kunnen anderen in de toekomst een en ander iets makkelijker terugvinden mbt lekstroom problemen.
Momenteel zijn er namelijk geen onderwerpen te vinden met het woord ' lekstroom ' .

Reply
Reactie van bezoeker 'henry', geïmporteerd van het oude forum:

Wouter,je gaat er vanuit dat je een lekstroom hebt en wilt weten wat de boosdoener is .
Waarom meet je niet eerst of je een lekstroom hebt en ga dan aan de slag.
meten is weten ,
van dat klokje is onzin,dan zou elke rt rijder last hebben van een snel leeglopende accu.klokje trekt slechts enkele miliamperes.
Reply
Quote:Wouter,je gaat er vanuit dat je een lekstroom hebt en wilt weten wat de boosdoener is .
Waarom meet je niet eerst of je een lekstroom hebt en ga dan aan de slag.
meten is weten ,
van dat klokje is onzin,dan zou elke rt rijder last hebben van een snel leeglopende accu.klokje trekt slechts enkele miliamperes.
ik ga er vanuit dat ik een lekstroom heb omdat de accu leeg raakt als ik alles aangesloten heb en de accu niet leeg raakt nu ik de - pool losgekoppeld heb....

ik zal er een apart topic voor openen zodat eenieder er wat aan kan hebben!

Bedankt allemaal voor de info zover.
Reply
Reactie van bezoeker 'benno', geïmporteerd van het oude forum:

Nou om lekstromen te vinden kun je vast boeken vol schrijven. Wat ik fijn vind.

Eerst een amperemeter tussen de accu en de + schakelen. Met contact uit mag je maar milliamperes verlies hebben van je klokje bv.

Met contact aan (niet starten !!) moet er een gezonde stroom lopen afhankelijk van wat er precies aan staat. Koplampje (45 watt = ongeveer 4 Ampere bv.)

als je met contact uit al een flinke stroom merkt kun je zekeringen uit je bedrading trekken om te kijken in welk circuit de storing zit. zodra je dat circuit gevonden hebt doorzoeken door de onderdelen van het circuit af te koppelen tot je de storing vindt.

Succes
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)