Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Help! R26 kado gekregen
Ik heb gisteren een BMW R26 gekregen. Echter met het krijgen van een "oudere" motor komt toch iets meer kijken dan bij een fabrieksnieuwe. Als de motor gestart wordt loopt deze wel maar niet zo mooi. Ook valt hij na een tijdje stil als je niet (voorzichtig)met het gas speelt. Met andere woorden er moet nog wat gebeuren aan de BMW.
Is er iemand die kennis van zaken heeft en mij wegwijs wil maken op gebied van afstellen etc.
Groet Erna
Reply
Misschien een dooddoener maar begin maar eens met het aanschaffen van een boek over de techniek. Een hoop zaken worden beschreven waardoor je zeer gericht de problemen op het forum kan adresseren.

Leuk kado trouwens!!! Veel plezier ermee!

gr.
Rik
Reply
Reactie van bezoeker 'Tom', geïmporteerd van het oude forum:

Ik heb ook een R26, bouwjaar 1956. Het zijn heel eenvoudige machines. Heeft de motor lang stil gestaan, dan zou ik beginnen met carburateur reinigen en verse benzine in de tank. Om het mengsel af te stellen eerst de aanslagschroef iets indraaien, dan loopt hij sneller stationair. De luchtregelschroef eerst helemaal indraaien (voorzichtig) en dan 1,5 slag uitdraaien. Zal waarschijnlijk nog iets te rijk zijn, dan als hij warm is afregelen dat hij mooi loopt (iets verder in of uitdraaien), daarna de aanslagschroef weer uitdraaien tot een mooi stationair toerental. Dit moet een mooi regelmatig plof plof kunnen zijn.
Verder luchtfilter loshalen, reinigen in benzine en weer met motorolie doordrenken.
Bougie schoonmaken en electrode afstand 0,6mm en voorzichtig weer indraaien eerst met de hand, dan aantrekken op gevoel.
Succes
Reply
Reactie van bezoeker 'eric', geïmporteerd van het oude forum:

De carburatie pas op het laatst afstellen , eerst controleren of klepspeling , ontstekingstijdstip , contactpunten etc. in orde zijn.

Gr. Eric ( 8 jaar R25 gereden )
Reply
Reactie van bezoeker 'Dick B.', geïmporteerd van het oude forum:

En natuurlijk kijken op www.bmw-mono-club.nl
Daar is veel technische info te vinden

Wel mooi zo´n eencilinder prachtig cadeau.
Veel plezier ermee gewenst
Reply
Zo'n cadeau krijg je niet elke dag. Een mooi project om de boel weer aan de rol te krijgen.

[img]/import/photos/p33269s.jpg[/img]
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)