Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
hulp gevraagd bmw r75/6
Reactie van bezoeker 'ruud', geïmporteerd van het oude forum:

Wie kan mij helpen met het afstellen van een r75/6. Ik ben met groot onderhoud bezig aan de bmw.
Alle vloeistoffen heb ik vervangen. Kleppen gesteld. Contactpunten vervangen de veertjes van de vervroeger nieuwe condensator. LIchthoogte op 0.40
Het lukt me echter niet om de ontsteking op tijd te zetten. Een testlampje brand ruim voor de S en ook na het passeren van de S blijft het lampje branden.
Ook het afstellen van de carburators is lastig. Graag zou ik meekijken met iemand die hier ervaring in heeft
Mijn woonplaats is bruinisse

groeten ruud
Reply
Reactie van bezoeker 'peter v oossanen', geïmporteerd van het oude forum:

Ha Ruud, ik zit geregeld op de camping in Zonnemaire, Als ik er weer ben ben ik zeker bereid wat tijd aan je bmw te besteden.
Weet niet of je enorme haast heb?

Grt, Peter v Oossanen

b.p.vanoossanen @ tudelft.nl
Reply

hallo peter,
Zou mooi zijn als je me wilt helpen. Wanner kom je weer naar zeeland

groet ruud

rv.tv@hotmail.com
Reply
Quote:Wie kan mij helpen met het afstellen van een r75/6. Ik ben met groot onderhoud bezig aan de bmw.
Alle vloeistoffen heb ik vervangen. Kleppen gesteld. Contactpunten vervangen de veertjes van de vervroeger nieuwe condensator. LIchthoogte op 0.40
Het lukt me echter niet om de ontsteking op tijd te zetten. Een testlampje brand ruim voor de S en ook na het passeren van de S blijft het lampje branden.
Ook het afstellen van de carburators is lastig. Graag zou ik meekijken met iemand die hier ervaring in heeft
Mijn woonplaats is bruinisse

groeten ruud
Hoi Ruud,
Gaat het lampje uberhaupt uit. zoniet heb je een foutje gemaakt bij het aansluiten van de punten. Als de veer vd punten ergens metaal raken is het niet goed.
Bij m`n R60/2 moet ik altijd een goede middenweg zoeken omdat de nok iets slingert. Dus de ene opening voor de S en de andere erna.
Moet wel binnen het kijkgat zitten. anders te veel verschil. Het mooiste is toch wel de controle met een stroboscooplamp, zo`n ding kost niet zoveel.
Iets onder de 0.40 mm proberen?
`Tis soms ff klooien maar je komt er echt wel uit.
Succes,
Ab
Reply
Reactie van bezoeker 'Marinus', geïmporteerd van het oude forum:

Dit probleempje is al vaker aan de orde geweest enige jaren terug. Bij mijn 75/6 was dit ook zo. Het is/was op twee manieren op te lossen; de eerste was de contactopening verkleinen zodat ie redelijk op tijd gezet kan worden. De tweede is de sleufjes van de grondplaat wat uitvijlen zodat die wat verder verschoven kan worden. Bij de eerste methode slijten de puntjes sneller.
Veel succes.
Reply

hallo
ik heb vandaag de lichthoogte kleiner gemaakt. Ook dan blijft het tijdstip te vroeg.
Bij het maximaal verzetten van de grondplaat.
Misschien dat het uitvijlen van de gaten de oplossing is. Ik vraag me echter af hoe men voorheende ontsteking afstelde

groet ruud
Reply
Reactie van bezoeker 'willem', geïmporteerd van het oude forum:

ik moest ook mijn grondplaat uitvijlen bij mijn r80/7 om hem op tijd te krijgen.dit komt waarschijnlijk doordat overal toch wat ruimte op komt
Reply
Je hebt toch wel de condensator los gemaakt bij het bevestigen van het lampje.
Anders houdt je altijd een gesloten circuit en blijft het lampje branden.
je kunt trouwens zien of de puntjes openen.

Coen
Reply
Reactie van bezoeker 'arjen', geïmporteerd van het oude forum:

Mogelijk heb je die nieuwe chinese puntjes erop gezet (zijn wèl orgineel BMW!). Die deugen niet, nok is te groot. Is bij de betere dealers in middels bekend. Kijk of je nog ergens de oude Bosch op de kop kan tikken.

Groet, A.
Reply
Reactie van bezoeker 'Peterr45', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi, als je het Bosch nummer heb, kan je misschien ook bij de automaterialen handel terecht en nog wat oude voorraad opkopen.

Succes
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)