Posts: 5,348
Threads: 5,346
Joined: Apr 2012
Reputation:
0
Reactie van bezoeker 'Roelof', geïmporteerd van het oude forum:
Hoi Ik heb een k1100lt van 92 met ca 80000km. Bij ca3500 toeren resoneert er wat. vlg de verkoper is dat veel voorkomend en kan het geen kwaad . Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en zijn er evt oplossingen? Groet Roelof
Beste Roelof
Bij mijn K1100lt resoneerde er ook wat. tevens leek hij bij regen op drie cilinders te lopen . Na veel zoekwerk bleek dit te worden veroorzaakt door de voorste uitlaatbocht .
Hiervan was de bus, waar de flens aan vast zit die middels de tapeinden de uitlaatbocht tegen de cilinder aandrukt, doorgeroest. Verstoorde motorloop en hierdoor toenemend trillen bij 3 a 4d toeren.
In de regen werd water door venturi werking aangezogen en expandeerde in uitlaatsysteem met vreemde gevolgen (het waren dus niet de bougiekabels).
De losse flens resoneerde om de uitlaatbocht.
Controleer het even hopelijk is dit het niet (erg duur een uitlaat) maar dan heb je in ieder geval weer een mogelijke oorzaak geelimineerd.
Succes René
Reactie van bezoeker 'Tom', geïmporteerd van het oude forum:
Kan ook de uitlaatdemper zijn. Even met de hand (als hij koud is) tegen kloppen of met de vlakke hand tegen de opening. Als je iets hoort rammelen, moet je hem vervangen. Een uitlaatdemper die niet goed meer is, zorgt ook voor een slechtere werking van de motor.
Reactie van bezoeker 'Roelof', geïmporteerd van het oude forum:
Bedankt voor jullie reacties er bleek een bout uitgelopen te zijn uit de eerste bocht.Groeten Roelof