Threads: 22
Hoi,
Mijn thermostaat is op en ik heb een nieuwe besteld bij de sponsor.
Het expansie-element (was-module) is nu in de back-order. Ik vraag me dus af of ik vanaf nu een paar maanden met een 23mm schroef in de thermostaat kan ronderijden,
Wie weet hier een antwoord op?
gr,
Rik
Reactie van bezoeker 'Hansje', geïmporteerd van het oude forum:
Is geen goed idiee, de motor komt bijna niet op temperatuur!
Reactie van bezoeker 'Ton', geïmporteerd van het oude forum:
rik,
je kunt toch alleen dat onderdeel wat je nodig hebt bestellen scheelt je zo al heel snel 100 euro heb ik nl ook gedaan.
groet Ton
Hoi Ton,
Ik heb dat topic ook gezien en die nummers heb ik inderdaad gebruikt voor het plaatsen van de bestelling. Alleen was het niet op voorraad en is besteld (tegenwoordig heet dat "staat in de back-order"). Bij de hobbyist weet ik het niet, maar bij andere zaken kan de levering dan wel eens heel lang duren. Daarom ben ik benieuwd of je met een 'open' thermostaat kan rondrijden in de zomer, maar helaas is niet elke dag even lekker warm, dus op sommige dagen zal de olie niet snel warm kunnen worden.
Rik,
ik heb de thermostaat gekocht bij een BMW motorzaak in Leidschendam. Als je een lange bout erin schroeft dan duurt het langer voordat het blok op temperatuur is, maar het kan wel. Je kan ook een kortere bout monteren bv 15 tot 18mm, gedeeltelijk open.
Richard
Reactie van bezoeker 'Rik', geïmporteerd van het oude forum:
hallo Richard,
Een kortere bout is natuurlijk ook een goed idee: tussen de uitersten in gaan zitten.
Waarom is eigenlijk het uiteinde van de 23 mm bout fabriekswege rond gemaakt? Als ik in het gat kijk dan zie ik een soort koper buisje zitten, deze zal dan wel aangedrukt worden door de bout. Maar waarom dat dan rond moet zijn is mij een raadsel.
Rik het thermostaatje is een klein koper of messing dingetje ik denk datjer snel doorheendraait en dat men dat heeft willen voorkomen door de scherpe kanten er wat af te halen. Is maar een idee hoor.
Reactie van bezoeker 'Rik', geïmporteerd van het oude forum:
Passant
Binnenkort (hopelijk) krijg ik een nieuw expansie element; schijnt een busje met tempgevoelige was te zijn. Ik weet geeneens hoe het eruit ziet, maar als ik het huis open heb liggen dan zal alles hopelijk duidelijk worden.