Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
banden
#1
Reactie van bezoeker 'rob', geïmporteerd van het oude forum:

hoi bmw rijders,

Kan iemand mij misschien helpen aan de maten voor een achterband
van een bmw r100rs. Merk band een Dunlop Arromax.
Ik weet dat het lekker rijdt.

groetjes Rob
Reply
#2
Reactie van bezoeker 'henry', geïmporteerd van het oude forum:

twinshock 4.00 x 18
monolever 120/90/18

groet henry
Reply
#3
Twee vraagjes;
1) wat is een monolever
2) wat is een paralever

Reply
#4
Klopt,

Rij zelf ook met 120/90-18 Dunlop Arrowmax GT501J, loopt ook niet aan, aan de rechterkant van de swingarm, kans heb je met 400-18 namelijk wel.
Verder een perfecte band, slijt wel snel, maar dat kan ook aan mijn rijstijl liggen(lees: snel optrekken), gaat bij mij maar 1 seizoen mee.
Reed in het verleden ook erg goed met de Michelin M38S, deze wordt helaas niet meer gemaakt.
Ook Continental er op gehad, was geen succes, hobbelen,zwaar sturen en dat soort dingen,praat ik over de RB2,K112,TK44 en dat soort type's.
Bandenmaat 400-18 pakt bij diverse merken te breed uit en heeft aanlopen tot gevolg.
Reply
#5
Reactie van bezoeker 'Chefke', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi Ruddy H.D.

Wat is een seizoen het gaat volgens mij om de kilometers

Chefke
Reply
#6
Reactie van bezoeker 'Bertje', geïmporteerd van het oude forum:

Ik denk dat Rudy een boulevard-seizoen bedoelt.
Op en neer rijden dus.

Bertje
Reply
#7
Reactie van bezoeker 'henry', geïmporteerd van het oude forum:

Rik,een monolever is een bmw met enkelzijdige achterbrug met 1 schokbreker.
paralever is ook een bmw met enkelzijdige achterbrug met 1 schokbreker maar zo ontworpen om cardan reacties tegen te gaan.

groet henry
Reply
#8
Seizoen:

Van januari t/m december

Is die echt glad.
Reply
#9
Iemand al ervaring, met de ContiGo! ?

[img]/import/photos/p32971s.jpg[/img]
Reply
#10
Reactie van bezoeker 'arent', geïmporteerd van het oude forum:

Henry, Rik. Over die paralever. Die constructie heeft BMW niet zelf bedacht hoor, net zo min als die telelever van de ´93 boxers, maar dit terzijde. Die paralever was al eens toegepast bij een Bultaco crosser, ergens vroeg in de zeventiger jaren. Ik herinner me het fotootje uit het motorblaadje. Bij die Bultaco was de toepassing om een tegengesteld effect tov BMW tegen te gaan. Zo´n ketting van zo´n crosser trekt zo hard aan dat grote tandwiel dat als reactie de achtervork gaat inveren. Bij een BMW precies andersom. Bij gas duwen de haakse tandwielen in het cardanhuis de achtervering uit. Zo´n paralever is een slimme veerbare paralellogram constructie die door nivelleren van trek/ en duw krachten de vork horizontaal houdt en de achtervering zacht houdt.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)