Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
problemen na lang stil staan
Reactie van bezoeker 'Bertje', geïmporteerd van het oude forum:

Mats, draaf je niet een beetje door met je persoonlijke voorkeuren?
Je zit op een forum van een hogelijk gerespecteerde BMW onderdelen shop, en je gaat hier een klaagverhaal ophangen over "hoe het vroeger was".
Vroeger?'
Toen de lucht nog schoon, en sex nog vies was?
De oude boxers zijn inderdaad niet meer zo in de "picture" als vroeger, maar dat is ook heel logisch.
De techniek van omze boxers is is zo basic, dat de huidige motormonteur daar eigenlijk geen raad meer mee weet.
Een R100 heeft geen diagnosestekker weet je?
Ik weet niet hoe oud die man is waar je nu naar toe gaat, maar als je het hem vraagt, kun je zelf uitrekenen hoe lang het nog duurt voor hij met pensioen gaat.
Zolang heb jij de tijd zelf iets van de boxertechniek te leren, en jezelf de oude techniek meester te maken.
Dan kun je daarna jezelf helpen.
Ook op dit forum zijn mensen die zelfs na hun scheiding van Adriaan, zelf aan het knutselen gaan.
Houd op met het schofferen van onze gastheer, hij is waarschijnlijk nog een van de weinigen die de oude R types op de weg kan houden middels een goede onderdelenverstrekking.
Deze handel is waarschijnlijk geboren uit interesse en de wil om anderen van onderdelen te voorzien.
En toen uit de hand gelopen, een een succes geworden.
Er moet wel geld verdient worden dat is ook wel duidelijk, maar dat is niet meer als normaal.
Je moest een weten hoeveel moeite het kost om alle "monteurs" van onderdelen te voorzien, aan de hand van hun "diagnoses".
Ik zit al meer als 35 jaar in de techniek, en ik moet het nog meemaken dat de omschrijving van de klacht ook daadwerkelijk overeenkomt met de werkelijke oorzaak van de storing.
Dus heb je een gefundeerde klacht, bellen en los het op.
Ventileer het niet in het openbaar, en zeker niet op een forum diegene die je deze spreekbuis aanbied.

Da's gewoon niet netjes, snappie?

Bertje
Reply
Bertje, nee, ik snap het niet. Maar ik heb gemerkt dat het gevoelig liegt, zodra je over een andere zaak dan de kennelijk heilige Hobbyist praat. Nogmaals, ik kom ook al jaren bij de Hobbyist, vind het een goede zaak, waar je van alles kunt doen en kopen. DUS VOOR MIJ NIETS MIS MET DE HOBBYIST.

En mijn eerste vraag aan de Hobbyist was ook of ze mijn boxer in orde kunnen maken, en dan kon helaas niet, omdat ze zich op koprevisies etc. focussen. Anders had hij al lang daar gestaan.

En juist omdat het moeilijk is om een monteur te vinden die de oude techniek nog goed beheerst, en zijn werk met liefde en plezier doet, vind ik het alleen maar verstandig om te communiceren waar deze te vinden zijn.

En het is geen persoonlijke voorkeur, maar puur ervaring.

Maar goed, kennelijk het verkeerde forum, of de verkeerde mensen die dit kennelijk allemaal al te graag verkeerd opvatten.....
Reply
Reactie van bezoeker 'Hans', geïmporteerd van het oude forum:

Mats ea,

Bert schreef: "ik moet het nog meemaken dat de omschrijving van de klacht ook daadwerkelijk overeenkomt met de werkelijke oorzaak van de storing".

En da's is nou de essentie van de hele commotie. Goed opgemerkt Bert.

Hans

Reply
Reactie van bezoeker 'kaspar mulkens', geïmporteerd van het oude forum:

Ik heb de laatste bijdrage van Lei verwijdeerd. Ik heb in mijn vorige stuk gevraagd of problemen aan ons doorgegeven konden worden in plaats van ons op het forum af te branden. Ik heb hierin ook uitgelegd dat als een collega afgebrand wordt, we dit ook verwijderen. Jammer dat dit niet begrepen wordt en dat Lei dan alsnog zonder zijn e-mail adres in te vullen (dat alleen wij kunnen lezen) zo reageert. Ik nodig Lei uit telefonisch contact met me op te nemen.
Reply
Reactie van bezoeker 'Lei', geïmporteerd van het oude forum:

'tis goed geweest, hierzo...
Reply
Iedereen weet het, fouten en vergissingen vinden overal plaats, maar ik weet uit ervaring dat Kaspar het snel oplost !

ps. Wel apart dat je 'gast' ben op je eigen forum Kaspar. :-)

Grt, Peter v Oossanen
Reply
Nieuw probleempje:
Mijn R100RT, bj. 1982, heeft ivm. diverse electrische problemen ed. ongeveer 1 1/2 jaar stilgestaan.

Voorafgaand gaf de teller geen problemen.

Nu blijkt dat de kilometerteller vreemde waarden aangeeft, en soms blijft hangen.
Bvb. bij een aangegeven snelheid van 60 blijk ik 40 echt te rijden .
Zo ook bij een snelheid van ± 50, waar de meter 80 aangaf. Bij snelheid terugnemen bleef deze op 80 staan, totdat ik onder de 20 zakte.
Kan ik ervan uitgaan dat dit een tijdelijk probleem is dat zichzelf oplost bij vaker gebruik, of moet ik actie ondernemen. Indien actie, wat voor actie.
Reply
je snelheidsmeter is volgens mij niet digitaal maar gaat via een kabeltje ?!
tenzij bij latere R modellen dit veranderd is natuurlijk.
Reply
Kabeltje slipt of zo?
Reply
Quote:Nieuw probleempje:
Mijn R100RT, bj. 1982, heeft ivm. diverse electrische problemen ed. ongeveer 1 1/2 jaar stilgestaan.

Voorafgaand gaf de teller geen problemen.

Nu blijkt dat de kilometerteller vreemde waarden aangeeft, en soms blijft hangen.
Bvb. bij een aangegeven snelheid van 60 blijk ik 40 echt te rijden .
Zo ook bij een snelheid van ± 50, waar de meter 80 aangaf. Bij snelheid terugnemen bleef deze op 80 staan, totdat ik onder de 20 zakte.
Kan ik ervan uitgaan dat dit een tijdelijk probleem is dat zichzelf oplost bij vaker gebruik, of moet ik actie ondernemen. Indien actie, wat voor actie.
ASje of lagerbusje versleten waardoor de magneet de trommel raakt. Te repareren bij oa. Casu-utrecht te Nieuwegein. Duur maar leveren vakwerk af.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)