Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kostprijs vervangen oliekeerring en stoterstangrubbers
Ik wacht nu al 3 weken op de reparatie van mijn R90/6 '74 bij een BMW dealer in België en ik vertrouw het zaakje niet meer omdat ik zolang moet wachten , ze hebben volgens mij niet veel ervaring met oude boxers !

De nokkenas oliekeerring en 2 nieuwe stoterstangrubbers aan linkerzijde moesten vervangen worden en ook nog nieuwe vorkolie.

Kostprijs onderdelen gaat niet veel zijn, maar heeft iemand een idee wat dit mij aan werkuren kan kosten ??

Bedankt

kristof
Reply
Reactie van bezoeker 'passant', geïmporteerd van het oude forum:

Bel eens met de hobbyist diw eten het vast wel
Reply
Hallo Kristof,

Ik heb mijn BMW een keer bij de dealer (een topdelaer in Alphen) gebracht en daar duurde het ook vier weken. Dat zaakje was dus wel vertrouwd maar het duurt (blijkbaar) allemaal wat langer dan bij de autodealers, want daar pikken we het niet als we onze auto meer dan 5 dagen kwijt zijn.

Advies; gewoon bellen en willen weten waarom het allemaal zolang duurt !!!
Als men geen bevredigend antwoord kan geven dan met een trailer en spanbanden je fiets ophalen.
Wees wel bereid om eventueel (zogenaamde) kosten te betalen.
Natuurlijk moet je niet aangeven dat je langskomt want dan weet je niet zeker of de motorfiets net gedemonteerd is.

Succes.
Reply
Reactie van bezoeker 'rene v', geïmporteerd van het oude forum:

hoi,
Ik had het ook wel voor jou willen doen en dat had je zeker een boel geld bespaart.
Dealers kosten toch vaak 45 tot €60- per/uur.
Ben van beroep auto monteur maar sleutel al 15 jaar aan boxers.
Heb zelf 4 BMW boxers staan, mocht je niemand kunnen vinden of je komt er niet uit bij de dealer, dan mag je mij E-mailen (reneflora@home.nl) .
Succes.

groetjes Rene

[img]/import/photos/p32684s.jpg[/img]
Reply
René , bedankt voor het aanbod, moto is ondertussen terug en oliekeerring is vervangen tesamen met nieuwe vorkolie en dichtingen, stoterstangen zijn ook lekvrij, alles bij elkaar toch zo'n 284 euro incl 4 werkuren.

grt

kristof
Reply
Reactie van bezoeker 'Dirk van der Wijden', geïmporteerd van het oude forum:

Voortaan zoiets in de winter laten doen; dan kan het allemaal wel binnen een week.
Of gewoon een goed werkplaatshandboek kopen en eraan beginnen.....

Groetjes,
Dirk
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)