Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
r80rt 1990. bij hoge snelheid gaat stotteren
Reactie van bezoeker 'Rik', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi Marcel,

Het is een uit 1992, dus geen contactpunten.
Vlotterkamers zijn schoongemaakt.
Wel was ik dit jaar zo slordig om eem kwarttankbenzine te laten overwinteren. Deze heb ik toen verdund met 15 liter benzine. Maar laatst heb ik alle benzine afgetapt en het probleem bestaat nu nog, zij het minder voorspelbaar.

Ik gok erop dat er vuil in de benzinekraan zit en dat de sproeiers verstoord, maar kreeg deze kraan op de camping niet uit elkaar. Zal het thuis eens met een bankschroef proberen.
Reply
Reactie van bezoeker 'marcel', geïmporteerd van het oude forum:

Toch wil ik je graag wijzen op een extra controle op je ontsteking. Zou het erop wijzen dat als je echt vermogen vraagt de motor niet wil. Bougies gewoon vervangen en de kabels compleet even doormeten. Vergeet niet dat je geen auto kabels mag gebruiken.
Reply

Vorig jaar november beide bougiekabels inclusief kappen vervangen. Paar weken terug nieuwe NGK bougies erin. Alles onder de tank met contactspray ingspoten.

Ik zal de tank er maar weer afhalen en een luchtcompressor erop zetten. Nog tips hoe ik dit het beste kan aanpakken?
Reply

Zie hierboven. EEn toevoeging volgt:

Met tips bedoel ik dus het de tank het beste van binnen kan worden schoongemaakt.

De 1e type die ik hoorde was de tank laten drogen en dan met een knikker het vuil/roestdeeltjes proberen te verwijderen.
Overigens lijkt mijn tank een soort roomkleurige binnencoating te hebben. Dus is vuilt uberhaupt wel mogelijk?
Reply
Reactie van bezoeker 'marcel', geïmporteerd van het oude forum:

Je kan tank cure proberen(www.tankcure.nl). Zelf heb ik met een hoge drukreiniger de tank van binnen schoongespoten. De kranen gereinigd, filtergaasjes vewijderd en losse filters in de leidingen gedaan. Zolang de tank gevuld is kan er in principe geen condens en dus nieuwe roest gevormd worden.
Condenswater verzamelt zich onderin de tank vandaar dat tanks altijd onderin doorroesten.
Laatst een motor met pech gehad waar gewoon 3 liter water in de tank zat!
Reply

3 liter water, dan moet ie wel lang stil hebben gestaan zou je zeggen.

Reply
Reactie van bezoeker 'Gert', geïmporteerd van het oude forum:

ik heb zelf dit verschijnsel ook meegemaakt, probleem was toen dat de vlotter niet perfect afgesteld stond waardoor de motor bij hoge toeren meer benzine gebruikte dan er toehevoerd werd.

Groeten, Gert
Reply
En we zijn een maand verder. Ondertussen de carbs schoongemaakt maar ben van de stelschroeven afgebleven
Maar tijdens afgelopen pinksteren hield de motor tijdens een rit van 600 kilometer nog altijd in boven de snelheid 120 a 130 km/uur.

Vandaag heb ik de luchtfilter vervangen en kon nu gedurende 30 minuten boven de 140 rijden en zelfs 170. Daarboven wilde de motor weer inhouden maar dat kan vanzelfsprekend aan andere zaken liggen, omdat ik gewoonlijk geen 170 rijd is dat nu even niet belangrijk.

De oude luchtfilter zag er een beetje geel/grauw uit. Dus niet echt vies zwart maar wel vuilig.
Maar blijkbaar is dat genoeg om te verstikken. Bovendien rijdt de motor nu gewoon beter in alle toerengebied.

En wat heeft spelende vrouw geleerd?
In ieder geval neem ik me voor om bij aanvang van elk seizoen de luchtfilter te vervangen zoniet eerder (afhankelijk van de gereden km natuurlijk).
Nu nog de nieuw membramem erop en dan eens testen wat ie dan doet.

gr.
Rik
Reply
Reactie van bezoeker 'Tjeerd', geïmporteerd van het oude forum:

Hier is een leuke: de originele BMW oranje beschermlaag van de benzinetank kan helaas niet tegen de High-Tech benzines "met motor schoonmaak bestanddelen". Gevolg: er onstaat een dikke brei, sludge noemen de Engelsen dat, onderin de tak. Deze sludge heeft de onaardige neiging het tank zeefje (boven het kraantje), het kraantje en de sproeiers vakkundig te verstoppen. Effect is als beschreven: boven de 120 zuigt de motor de sludge aan en verstoppen de gaatjes, gas loslaten laat vervolgens weer wat enzine door en de motor zal weer reageren. Oplossing: schoonmaken, tankcure en nieuwe benzine.
Reply
Reactie van bezoeker 'JD', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo,

Ik heb hetzelfde euvel gehad. Onderweg geholpen door ANWB. Hij heeft de bougies nog ff nagekeken. Bleken door garage de verkeerde "warmte" bougies ingezet te zijn.
100RT had ook geen vermogen meer boven de ca 110Km/u.

Gr.

JD
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)