Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
r80rt 1990. bij hoge snelheid gaat stotteren
#1
Hallo boxervrienden ik heb een r80rt van 1990 bij 5000 a 6000 toeren gaat hij stotteren en inhouden,als ik gas terug neem dan doet hij weer normaal met de gevolg dat als ik op de snelweg rijdt ben ik bang om te gaan inhalen.
weet misschien iemand wat de oorzaak kan zijn?verder de motor doet het perfekt.
bijvoorbaat dank.
Ben.
Reply
#2
Reactie van bezoeker 'Hans', geïmporteerd van het oude forum:

Correcte hoofdsproeier? Naald en positie correct?
Als je het probleem nooit eerder had: carbs schoonmaken en chokepakkinkje nakijken.

Hans
Reply
#3
Zou kunnen dat er vuil in de benzine leiding zit die de aanvoer van brandstof bemoeilijkt.
Tank en filters in de kranen als eens schoongemaakt?

benzine filters tussen benzine kraan en carburateurs?
Vlotterniveau juist? dat kan ook inhouden tot gevolg geven mn als het te laag is
Reply
#4
Reactie van bezoeker 'JacobH', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo,

Bij was het filter van de kraan wat in de tank steekt (over de twee buisje heen) vervuild. Waardoor zelfde symptomen. harder als 120 inhouden rond de 100km/u geen problemen

Ik rij een R80 '85
Reply
#5
Reactie van bezoeker 'hans', geïmporteerd van het oude forum:

Heb zelf 1 keer meegemaakt dat er een "pluis" in de kraan zat. Makkelijk te controleren. Slang van de kraan afhalen, bakje eronder en als er duidelijke "prostaatproblemen" te zien zijn dan wel er een miezerig straaltje uitkomt is schoonmaken noodzakelijk. Gebeurd ook wel eens dat er met een tanktas gereden wordt die de benzinedop afsluit waardoor er vacuum onstaat en er dus onvoldoende benzine de tank uitkan.

Hans
Reply
#6
Dezelfde verschijnselen ook gehad bij R100RT. Carb was toen niet goed afgesteld. Beetje draaien aan afstelling en probleem was weg. Eerst de meest simpele zaken uitsluiten voordat straks de carb uit elkaar gehaald wordt wat achteraf voor niets is.
Use KISS principe.....Keep It Simple and Stupid :-)

[img]/import/photos/p32566s.jpg[/img]
Reply
#7
Reactie van bezoeker 'hans', geïmporteerd van het oude forum:

"And" weglaten. Keep it simple, stupid.
Reply
#8
Ken dit verschijnsel als plotseling optreden. Er bleken wat smeltpareltjes op de bougies te zijn ontstaan.
Het gekke is dat hij prima reed tot 120kmu maar daarboven wat onregelmatig ging lopen, inhouden dus.
Reyer, R80 1985 met s-kuipje
Reply
#9
Dit is wel erg toevallig:
afgelopen week de benzineslangen vervangen met nieuwe en nu heb ik ook dit probleem!
Is natuurlijk toeval.

Er zat achteraf een kraan dicht. Tank eerst geleegd en toen heb ik heb de kranen doorgeblazen (kreeg de wartel om bij de filter te komen niet los). Daarna bleek het probleem nog steeds te bestaan. Maar eerst was het voorspelbaar (140 km/u na 20 seconde ongeveer). En nu kan ik soms een paar minuten 140 rijden. Er zit dus ergens anders vuil. Zitten er na de benzinekranen ook nog ergens filters ?

gr.
Rik
Reply
#10
Reactie van bezoeker 'marcel', geïmporteerd van het oude forum:

Begin bij de basis. Zitten er contactpunten in toch? Gweoon vervangen samen met de condensator. Bougiekabels en kappen doormeten en evt natsproeien om lekkage te vinden.
Vlotterkamers eraf wippen om evt vuil en/of water te ontdekken. De benzine zit er niet al een tijd in?
Membramen in carburateurs echt 100%?
succes.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)