Threads: 2
Kan iemand me uitleggen wat de reden is dat 1 carburator niet reageert na het bijregelen van de mengselschroef.Beide carburators zijn gedemonteerd en ultrasoon gereinigd.De uitlaat van de carburator waar mengselschroef werkt wordt ook veel warmer;kleur uitlaat;(is mengsel dan te arm)Als ik deze volledig toedraai valt de motor stil Toch draait de motor vrij normaal,voor zover ik nog weet hoe hij 10 jaar geleden draaide.
Alvast bedankt
wim
Reactie van bezoeker 'Dick B.', geïmporteerd van het oude forum:
loopt de motor wel goed stationair ?
gaskleppen goed afgesteld ?
Dan is toch de boring voor het stationair mengsel wellicht verstopt, dit is een heel klein gaatje dat juist voor je gasklep uitkomt. met een heel dun draadje kan je hier (wel voorzichtig) doorprikken.
Reactie van bezoeker 'Bas', geïmporteerd van het oude forum:
Hoe stel je de carburateurs, op één cilinder tegelijk of met beide cilinders lopend? En verder: wat bedoel je met "kleur uitlaat" en "als ik deze volledig toedraai": valt de motor stil wanneer je de werkende mengselschroef dichtdraait, of wanneer je de niet-werkende schroef dichtdraait?
Heb je de bougie van de niet-werkende kant al bekeken, of al een compresie-meting gedaan?
Reactie van bezoeker 'wim', geïmporteerd van het oude forum:
met kleur van de uitlaat bedoel ik dat dat deze gelig is geworden na een 5tal minuten te rijden,deze uitlaat is aan de kant waar de mengselschroef werkt.Het is ook wanneer ik de werkende mengselschroef dicht draai dat de motor afslaat.De bougies zijn beide zwart maar niet vettig dus ik vermoed dat deze te rijk staat.Heb ook het mengselgaatje nagekeken en dit is open. Compressie is 8,5 bar is denkelijk nog genoeg,gemeten met gedemonteerde carburators.
Alvast bedankt voor de reacties
groet
wim
Hallo Wim ,
Probeer ergens een colortune bougie te lenen om te controleren wat er precies gebeurt.
Bep
Reactie van bezoeker 'hansl', geïmporteerd van het oude forum:
Je schrijft dat de carburateurs ultrasoon zijn gereinigd. Heb je daarbij ook de vlinderklep gedemonteerd en het asje van nieuwe o-ringen voorzien? Wanneer die o-ringen niet goed afdichten reageert de motor niet op verdraaien van de mengselschroef, ook al lijkt hij verder goed te lopen.
Als je CV carburateurs volledig uit elkaar zijn geweest, kijk dan ook eens of de choke weer correct is gemonteerd. De schijf met gaatjes onder het plaatje met vier boutjes aan de zijkant van de carb. kan er op 2 manieren in, 1 juiste en 1 foute.
Het grootste gat moet bovenaan staan.
Ik heb dit probleem gehad: motor had wel flink vermogen, maar "kuchte" bij gas terugnemen en liep niet goed stationair. Bleek dus dat 1 choke altijd open stond.
Was wel even zoeken!
Henk
Reactie van bezoeker 'Hoegie', geïmporteerd van het oude forum:
Opletten voor aantrekken valse lucht, dus check of de rubbers tussen carburator en cilinder goed vastgevezen zitten en geen scheuren vertonen alsook het vacuum membraan niet gescheurd is, good luck !