Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
stationaire toerental aanpassen ?
Rik,
arm is te weinig brandstof in verhouding tot de lucht, rijk is mutatis mutandis te veel. Rijk mengsel koelt de cylinder beter, er moet meer vloeistof verdampen, vernevelen, dit neemt warmte uit het systeem. Te arm kan leiden tot te heet worden met allerlei nare gevolgen op het gebied van kosten voor vervanging. Te rijk kan leiden tot vervuilde bougies, met als gevolg slecht lopen of in extreme gevallen niet meer draaien. Als je de motor langdurig zwaar belast kies je liever voor iets te rijk, als je korte tijd maximale prestaties wilt is een fractie te arm effectief. Dit laatste geldt met name voor tweetakten en als je dan iets te lang te arm rijdt heb je ineens een gat in je zuiger...
Gelukkig rijden wij viertakten.
Groeten,
Egbert
Reply
Quote:Hoi.

Helaas, de 850/1200C is net even anders.

Het gasklephuis (met 2 kleppen, zoals een 2-traps carb) zit in het luchtfilter.
Tegen de kop zit alleen een buis met de injector.

Stationair tt wordt zo te zien geregeld door een stappenmotortje, maar hoe je dat afsteld?

Ik ging er eens mee langs een dealer en hem laten kijken.

Groeten, Paul.
De motor moet toch binnenkort een beurt hebben.
misschien wel beter zo.
Reply
Reactie van bezoeker 'Hansje', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Hoi.

Helaas, de 850/1200C is net even anders.

Het gasklephuis (met 2 kleppen, zoals een 2-traps carb) zit in het luchtfilter.
Tegen de kop zit alleen een buis met de injector.

Stationair tt wordt zo te zien geregeld door een stappenmotortje, maar hoe je dat afsteld?

Ik ging er eens mee langs een dealer en hem laten kijken.

Groeten, Paul.
Ho, wacht eens even! Herman heeft in principe wel gelijk! De C heeft gewoon 2 gasklephuizen, maar zijn gewoon aan elkaar gebouwd. Het stappenmotoretje kan niet worden afgesteld omdat het door de software wordt aangestuurd. @Paul, een 2-trapscarburateur is heel iets anders dan een gasklephuis op een C BMW.
Reply
Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi.

Wat ik van een plaatje zie is een huis met 2 gaskleppen die lucht doorlaten naar een kamer van waar de beide cilinders hun lucht happen.

Wat Herman bedoelt (denk ik) is dat elke cilninder zijn eigen klep heeft, zoals elke andere 4v en dat is hier niet zo (volgens plaatje, ken de C niet van dichtbij)

Groeten, Paul.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)