Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bougie verwisselen bij een R1100RS
Zaterdag geprobeerd de bougies te vervangen van de R1100RS, maar de bougies zitten zover verzonken dat ik met mijn dop (kleine dop), hierin niet past (het keramiek van de bougie).
Nu gaf Bert een idee van een verlengde dop, en/of pijpsleutel 16 in 11 en het zo doen.
Mijn vraag is aan jullie: " Hoe doen jullie dit ?." ook v.w.b. onderweg dan heb je niet zomaar dit en dat.
Graag jullie antwoord en ideeen.

Dank J.v.Soelen
Reply
Reactie van bezoeker 'Jasper', geïmporteerd van het oude forum:

in het gereedschapset zit een bougie dop trekkertje, en een bougie sleutel.

succes
Reply
Reactie van bezoeker 'Ad', geïmporteerd van het oude forum:

Houdt er wel rekening mee dat er veel vuil kan zitten in de ruimte rond de bougie. Ik heb een hulpstukje gemaakt zodat ik dit vuil kan wegblazen om te voorkomen dat het in de cilinder komt bij het monteren van de bougie.

Ad
Reply
Ik heb hetzelfde ervaren bij mijn R1100S. Ik heb voor 9 euro een speciale dunne en lange bougiesleutel gekocht waarmee je hem zo losdraait. Ik denk dat ze hem bij de hobbyist wel hebben, ikzelf heb hem toevallig bij de Knalpot uit Rilland vandaan.
Reply
Reactie van bezoeker 'Paul ', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi.

Ik heb het stukje boordgereedschap voorzien van een 3/8 vierkant door er een versleten dopsleutel in te persen en vastlassen.

Kan je normaal met een ratel werken en evt ook een momentsleutel erop.

Groeten, Paul.
Reply
Alle bedank voor (het) probleem(pje).
Wel een goede opmerking van " Denk " om het vuil.
Bedankt J.v.Soelen
Reply
Reactie van bezoeker 'René', geïmporteerd van het oude forum:

Een bougiesleutel, die goed past, is:
Merk: Facom
Type: L16AL
Deze wordt ook door diverse motorzaken gebruikt en is te bestellen bij o.a. Brezan.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)