Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
natrekken
Reactie van bezoeker 'Dick', geïmporteerd van het oude forum:

Ik heb mijn kop en voetpakking vervangen van mijn r 80 uit 85. De voetpakking is standaard een rubber ring die ik heb vervangen door een pakking.
Ik weet dat natrekken geen kwaad kan maar hoe gaan jullie hier mee om?

Groeten Dick
Reply
Bij de eerste keer klepspeling meten even natrekken. Door opwarmen en afkoelen gaan de tapeinden zich zetten en worden de pakkingen iets ingedrukt.
Reply
Reactie van bezoeker 'henry', geïmporteerd van het oude forum:

Dick,waarom heb je een voetpakking gemonteerd?
standaard zit hier een o ring en op de pasvlakken doe je vloeibare pakking.

henry
Reply

Op advies van Mat Bleeker. Ik rij er nu een paar dagen mee rond en merk geen vermogens verlies door lagere compressie. Dit zou eventueel kunnen. En, het belangrijkste, mijn motor zit potdicht, geen druppel olie verlies. Maar mijn vraag had dus betrekking op het feit dat dit niet helemaal vogens de boeken is. Vandaar mijn vraag over dat natrekken.

Mvg Dick
Reply
Reactie van bezoeker 'henry', geïmporteerd van het oude forum:

met of zonder voetpakking,natrekken moet je altijd omdat de koppakking zich gaat zetten.
maar had je dan voor de tijd zonder voetpakking lekkage?
als je de boel goed ontvet en nieuwe o ring gebruikt en op de pasvlakken vloeibare pakking gebruikt, moet de boel toch dicht zijn.
ik heb hier nog nooit lekkage gehad en gebruik geen voetpakking.

henry
Reply

Rubbertjes van de stoterstang-buisjes lekten iets. Deze vervangen door rvs en dus nieuwe pakkingen. Mat is absoluut een vakman en ik ben op zijn advies af gegaan.
Ben tevreden over het resultaat en trek en stel de boel even wel na na 1000 km. 40 nm en 0.10 en 0.20 mm.
Hij loopt in ieder geval nu als een zonnetje.

Groet Dick
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)