Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Handvatverwarming
Reactie van bezoeker 'Ron Bruijn', geïmporteerd van het oude forum:

Ik heb een R 80 RT van 1983.
Hierop is door de vorige eigenaar een handvatverwarming gemonteerd wat een beetje houtje touwtje is.
Wie kan mij vertellen of deze verwarmingselementen in serie of paralle moet worden geschakeld. Wat zijn de ervaringen met originele exemplaren.

Groetend,

Ron Bruijn
Reply
Reactie van bezoeker 'Robert', geïmporteerd van het oude forum:

Op mijn motor (K100RT '86) is ook handvatverwarming gemonteerd. Hiervoor is een schakelaar gemonteerd, welke 3 standen heeft (1-0-2).
In stand 1 zijn de elementen in serie geschakeld, en in stand 2 worden de elementen parallel geschakeld, zodat de verwarming warmer wordt. Bij stand 0 is natuurlijk de verwarming uit.

groeten,

Robert
Reply
Reactie van bezoeker 'Jan', geïmporteerd van het oude forum:

Beste Ron,
de handvaten dienen logischerwijs parallel te worden geschakeld.
zelf heb ik op mjn R80 van 91 de originele handvaten gemonteerd, maar in de winter loopt het niet over vind ik, sterker nog :Ik moet met alle vingers stevig alles vast houden om een beetje te profiteren.
Als ik moet koppelen of remmen, vind ik dat een ramp!!
Terwijl een collega een setje van Gericke o.i.d. zijn motor had gemonteerd en er over klaagde, dat hij zijn handschoenen moest uit doen, zo warm werd het.
Hopenlijk heb je hier iets aan.

Groejes
Jan
Reply
Reactie van bezoeker 'wouter', geïmporteerd van het oude forum:

Beste Ron,
Met de reactie van Jan ben ik het niet helemaal eens. Zelf de BMW-Handvat verwarming twee jaar geleden op m'n k100'85 gemonteerd en dit geeft een wereld van verschl. Op de hoogste stand is het ook handen verbranden. Rij chronisch tussen files door (Randstad) en rij het hele jaar met m'n zomerhandschoenen. Eventueel iso handschoentjes als extra bij extreme koude. Alleen bij hoge snelheden krijg ik alsnog koude handen/vingers. Dit door het ontbreken van een kuip op mijn beemer. Collega met RS heeft hele jaar perfect warme handen met precies dezelfde type handvatverwarming.
s6
woutje.
p.s voor echt geen koude handen....verwarmde handschoenen, maar zit je wel met draden en stekkers te kl**ten.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)