03-30-2009, 08:37 PM
Reactie van bezoeker 'Reyer', geïmporteerd van het oude forum:
Geschiedenis:
voorrem is gaan happen. Vervolgens velgen laten poedercoaten. Ook het pasvlak van de schijven werd gecoat. Coating eraf geschuurd. De vraag is of de schijf er dan nog wel keurig in het vlak loopt, als je nog begrijpt wat ik bedoel.
Nieuwe velg aangschaft omdat er een zeer geringe slinger in zat doordat ik de beamer van de bok duwde terwijl het beugelslot er nog op zat.
Ik was zeer teleurgesteld dat ook met de nieuwe velg het licht happen van de voorrem bleef, hoewel het pasvlak voor de schijven op de velg nu zeker in orde is.
Het euvel laat zich kennen als of er een vette sector, boterachtig, op de schijf of schijven zit. Dus heel licht happen. Nu heb ik het over geleidelijk afremmen in de stad voor bv een rood stoplicht. Het is meer een voelbaar gedreun bij hoge snelheid.
Mijn vragen zijn:
1) Moet dit aan de schijven zelf liggen?
2) kan het ook aan de andere componenten van de remmerij liggen? Vet, water in de remvloeistof, lucht in het circuit? Dit is zuiver theoretisch, in het onderhavig geval kan van beide geen sprake zijn.
Andere denkbare oorzaken?
Groeten,
Reyer R80 1985 met s-kuipje
Geschiedenis:
voorrem is gaan happen. Vervolgens velgen laten poedercoaten. Ook het pasvlak van de schijven werd gecoat. Coating eraf geschuurd. De vraag is of de schijf er dan nog wel keurig in het vlak loopt, als je nog begrijpt wat ik bedoel.
Nieuwe velg aangschaft omdat er een zeer geringe slinger in zat doordat ik de beamer van de bok duwde terwijl het beugelslot er nog op zat.
Ik was zeer teleurgesteld dat ook met de nieuwe velg het licht happen van de voorrem bleef, hoewel het pasvlak voor de schijven op de velg nu zeker in orde is.
Het euvel laat zich kennen als of er een vette sector, boterachtig, op de schijf of schijven zit. Dus heel licht happen. Nu heb ik het over geleidelijk afremmen in de stad voor bv een rood stoplicht. Het is meer een voelbaar gedreun bij hoge snelheid.
Mijn vragen zijn:
1) Moet dit aan de schijven zelf liggen?
2) kan het ook aan de andere componenten van de remmerij liggen? Vet, water in de remvloeistof, lucht in het circuit? Dit is zuiver theoretisch, in het onderhavig geval kan van beide geen sprake zijn.
Andere denkbare oorzaken?
Groeten,
Reyer R80 1985 met s-kuipje