Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hoske uitlaten
#81
Reactie van bezoeker 'Jasper', geïmporteerd van het oude forum:

Oordoppen zijn bedoelt om het te veel aan herrie in de omgeving te dempen, dus ook de herrie van herrie-pijpen!

Grt, Jasper
Reply
#82
Reactie van bezoeker 'oemoemenoe', geïmporteerd van het oude forum:

tja , rijd zelf met de orginele uitlaat op m,n moderne GS maar vind dat de oudere machines best kunnen permiteren om met luide verdragende geluidsdragers te mogen rijden.
het zijn immers geen machines die nog dagelijks gebruikt worden.
tijdens een toerrit of een treffen is het ouderwetse toen wel getollereerde geluid best mooi om nog es te horen.
hoor het liever dan de dagelijkse Golfjes en Opeltjes met een open blerpijp.
Reply
#83
Inhakend op een eerder berichtje van J-Vervloet.
Leuk om te zien dat er veel mensen zijn deze tread als uitlaatklep gebruiken. Daarbij opgemerkt dat naar mijn idee hier de 'fatsoenlijke' rijders de meeste herrie maken.
Reply
#84
Reactie van bezoeker 'Tom', geïmporteerd van het oude forum:

Kort geleden tijdens open weekeinde Alltimers naast een stationair lopende Norton Manx gestaan. Dan wordt je hartritme gereset, ongelooflijk. Maakte mijn dag weer goed!
Reply
#85
Reactie van bezoeker 'Chris', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Kort geleden tijdens open weekeinde Alltimers naast een stationair lopende Norton Manx gestaan. Dan wordt je hartritme gereset, ongelooflijk. Maakte mijn dag weer goed!
Da's ook prima Tom.
Maar dan ga je je dus wel bewust naar zo'n bijeenkomst, om te kijken en te luisteren.
Je weet dat die apparaten herrie maken, en daar kies je voor, dat doe ik ook regelmatig.
Als je het bekeken hebt ga je weer naar huis.
Op die manier is er ook niets mis mee, is zelfs leuk!
Maar...... dat is dus niet hetzelfde als ongevraagde herrie.

Gereset zeg je, klopt ie nou sneller of langzamer als voorheen?

Chris
Reply
#86
Reactie van bezoeker 'Rudyhadee', geïmporteerd van het oude forum:

Motorrijden + het geluid zoals het volgens mij zou moeten zijn, nostalgisch dus:

http://www.youtube.com/watch?v=Rqe4dON05ww

Maar ook dit zal wel weer te simpel gedacht zijn, gelukkig ben ik simpel en dit topic blijft me fijn bezig houden, dit ondanks mijn verstandelijke beperkte vermogen.
Reply
#87
Reactie van bezoeker 'Berend', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Dat het gebruik van oordoppen gelijk gerelateerd wordt aan uitlaten die wat lawaai maken?
Ben je oordoppen immers ook niet nodig op een moderne stille machine, welke al dan niet voorzien is van een racekuip of een windscherm, dit bulderd immers ook behoorlijk bij wat hogere snelheden en kunnen mede hierdoor gehoorschade doen ontstaan.
Het gebruik van gehoor beschermings middelen filteren vaak ook de wat scherpere mechanische bijgeluiden, met gehoorbescherming rijdt comfortabeler als zonder.
Ook in mijn "stillere"periode reed ik altijd met oordoppen, heden ten dage is er nog steeds geen schade ontstaan aan het gehoor.
Zal het, als puntje bij paaltje komt, allemaal wel meevallen.
Geen gehoorschade? Misschien een lichte hersensbeschadiging, die je normbesef, en mensenkennis aangetast heeft?
Reply
#88
Reactie van bezoeker 'Rob', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Hoi,

Ik heb op dit forum wat items gelezen mbt Hoske (London) uitlaten. Het idee dat deze uitlaten een ander, maar niet overdreven, geluid laten horen, vind ik wel wat.
Wie heeft ervaring met deze uitlaten en zijn deze ook geschikt voor de R100RT uit "92 ?
Ik heb ze gemonteerd gehad op een R60/7. Het geluid is "hol", doch niet overdreven hard. Kwaliteit is goed.
Reply
#89
Reactie van bezoeker 'Rik', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi Rob,

Leuk dat iemand weer even reageert op eigenlijke onderwerp van mijn draadje.
Ben je super-tevreden ?
Heb je ze besteld bij de sponsor (welk partnr) ?

gr.
Rik

Reply
#90
Reactie van bezoeker 'Rudyhadee', geïmporteerd van het oude forum:

Onderdeel nummer van deze uitlaatdempers bij de Hobbyist is : 61018

Je kunt ze trouwens ook met gewone M8 bouten en moeren vastzetten aan het achterframe,M8x1,5 dus, is niet echt noodzakelijk om dit met M8x1 of M8x1.25 te doen, heeft geen practisch nut.
En 8.8 treksterkte is ook ruim voldoende & voldoet aan de maatstaf.
Zou er wel een drup Loctite schroefdraad borgmiddel op doen als ik jou was, trilt het in elk geval niet los.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)