Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hoske uitlaten
Reactie van bezoeker 'Peter v Oossanen', geïmporteerd van het oude forum:

''Ervaring is niet wat je overkomt, het is wat je doet met wat je overkomt" - (Aldous Huxley)''

Misschien moet je het ervaren....

Wat stil is, is bijv. een r1100rs met orig pijp, geen onnodige decibels.

Waar we hier aan voorbij gaan: veel uitlaatgeluid is zeker niet comfortabel!. wat je dan ook vaak zie bij herrie makers: zelf rijden ze met oordoppen.......!!!

Grt, Peter
Reply
@ Rene
Wat ik met mijn vraag probeerde te doen is " blijven nadenken" het gebeurd al heel snel dat men zich ingraaft en alleen maar de eigen standpunten aan het verdedigen gaat.
Dat schiet niet op dan heb je de voor stemmers aan de ene kant en de tegenstemmers aan de andere kant.
Feiten onderbouwd met waarom en hoe zijn dan ook belangrijk in een discussie.

@ Peter ik wilde duidelijk hebben wat TE VEEl is.
Het kan nl best zijn dat wanneer een aantal motoren pak um beet 25 met uitlaten volgens de wet toegestaan met zijn 25en evenzogoed TE VEEl geluid kunnen produceren.
Het is een lastige waar je al snel afhankelijk bent van diegene die dat TE VEEL bedenkt /verzint of gewoon constateert dat het idd te veel is.

Ik heb de wijsheid niet in pacht en ook geen oplossing vaaor dit TE VEEL wat zich volgens mij heel erg op belevingsniveau afspeelt ipv op een objectieve maatstaf.

Reply
Reactie van bezoeker 'Jasper', geïmporteerd van het oude forum:

Misschien geeft het blijk het fatsoen, door met je eigen naam te reageren. ipv passant....

Jasper
Reply
Reactie van bezoeker 'Rudyhadee', geïmporteerd van het oude forum:

Dat het gebruik van oordoppen gelijk gerelateerd wordt aan uitlaten die wat lawaai maken?
Ben je oordoppen immers ook niet nodig op een moderne stille machine, welke al dan niet voorzien is van een racekuip of een windscherm, dit bulderd immers ook behoorlijk bij wat hogere snelheden en kunnen mede hierdoor gehoorschade doen ontstaan.
Het gebruik van gehoor beschermings middelen filteren vaak ook de wat scherpere mechanische bijgeluiden, met gehoorbescherming rijdt comfortabeler als zonder.
Ook in mijn "stillere"periode reed ik altijd met oordoppen, heden ten dage is er nog steeds geen schade ontstaan aan het gehoor.
Zal het, als puntje bij paaltje komt, allemaal wel meevallen.
Reply
Quote:Misschien geeft het blijk het fatsoen, door met je eigen naam te reageren. ipv passant....

Jasper
Wat is daar on fatsoenlijk aan?
Ik ben wel de enigste die zich hier passant noemt en Ton heten er wel meer forum gangers hier.

Wat zegt mij nou in Godsnaam de naam Jasper , niks 0,0 nada noppes.

Kom eens langs zou ik zeggen, neej je krijgt geen koffie van mij daarvoor moet je bij Egbert zijn maar op mijn tweeklepsboxer Hyve: http://r100rt.hyves.nl/

groet van Pasant aka Ton aka voorbijganger
Reply
Reactie van bezoeker 'Chris', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Als ik het goed begrijp vind niemand het jammer dat we steeds minder vaak de mooie gebieden in mogen ? daar komt namelijk geen reactie op. Onlangs door de Meije (groenehart) gereden, mooi stukje daar, echter er hangt nu een bord; bij te veel herrie door motoren, is volgend jaar de toegang verboden. Vinden we dat dan niet erg ? zijn we daarover dan niet kwaad richting de echte herrie veroorzakers ? ik wel.

Peter v Oossanen
Jawel hoor Peter, heel veel mensen vinden dat jammer.
Het is alleen jammer dat diezelfde mensen niets daartegen doen.
De lawaaimakers verpesten het voor de goedwillende.
Helaas zo werkt het in onze maatschappij kennelijk.
En jammer genoeg steeds vaker ben ik bang, zolang de goedwillende hun stem niet verheffen.
(Is figuurlijk bedoelt, dus ik bedoel dus niet: megafoons aanschaffen).
De speelgoedmannetjes regeren, helaas......

Wist je dat een M6 boutje een spoed heeft van één millimeter?
Zo da's technisch, en kan dus blijven staan :-)

Chris, lekker stille uitlaat.
Reply
Reactie van bezoeker 'Peter v Oossanen', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo Chris, klopt

Misschien probeert de MAG het weer open te stellen, met de juiste argumenten/ voorwaarden.

Groeten, aan al het zoefend en ploffend publiek!

Voor de schreeuwers: jammer van het ''compensatie gedrag'' dat jullie tonen, hier en op de weg.

Trouwens er is een m8 fijne draad, ook met spoed 1 mm :-)

Grt, Peter
Reply
Reactie van bezoeker 'Rik', geïmporteerd van het oude forum:

Oordopjes zijn om het windgeruis te filteren en niet bedoeld voor motorgeluid.
Reply
Quote:@ Rene
Wat ik met mijn vraag probeerde te doen is " blijven nadenken" het gebeurd al heel snel dat men zich ingraaft en alleen maar de eigen standpunten aan het verdedigen gaat.
Dat schiet niet op dan heb je de voor stemmers aan de ene kant en de tegenstemmers aan de andere kant.
Feiten onderbouwd met waarom en hoe zijn dan ook belangrijk in een discussie.

@ Peter ik wilde duidelijk hebben wat TE VEEl is.
Het kan nl best zijn dat wanneer een aantal motoren pak um beet 25 met uitlaten volgens de wet toegestaan met zijn 25en evenzogoed TE VEEl geluid kunnen produceren.
Het is een lastige waar je al snel afhankelijk bent van diegene die dat TE VEEL bedenkt /verzint of gewoon constateert dat het idd te veel is.

Ik heb de wijsheid niet in pacht en ook geen oplossing vaaor dit TE VEEL wat zich volgens mij heel erg op belevingsniveau afspeelt ipv op een objectieve maatstaf.
Weet je , beste Passant,
M`n buurman speelt graag piano en ik zet de ramen open als hij daar mee bezig is en geloof me , hij is allesbehalve kleinburgelijk, is einzelganger, erg vriendelijk en zeker niet de mens die met 24 andere vrienden teringherrie wenst te maken maar zich de tandjes studeert om een stapje verder te komen. Z`n worsteling en vooruitgang is oprecht om van te genieten.
25 X 80 db kan gebeuren. 25 X 150 db is m.i. een eigenaardige, en trieste manier om je bestaan van de daken te schreeuwen. Je hoeft er, behalve betalen, niets voor te kunnen. Domweg zinloos geweld en het zorgt ervoor dat er over een tijdje, zoals Peter al zegt leuke ritjes steeds moeilijker worden. "Te veel" is proefondervindelijk vastgesteld en daar worden wetten op gebaseerd. Nou ben ik niet de braafste maar wat betreft geluidsoverlast door (net/bij lange na) niet motorcoureurs kan ik me de ergenis goed voorstellen. Wellicht is deze link wel toepasselijk.
http://www.gidsvoorpenisvergroting.com/

Groet,
Ab. Erg blij met z`n oude orginele torpedo`s op z`n oude R60

Reply
Reactie van bezoeker 'Geert', geïmporteerd van het oude forum:

Eindelijk enkele inputs van doordenkende mensen!
Niet iedereen heeft blijkbaar zijn oordoppen vergeten uit te doen.

Het is goed te lezen dat er toch ook nog "burgerlijke" BMW rijders zijn, die van het rijden op hun motor genieten, zonder andere welwillenden, of hun gepensioneerde buurman lastig te willen vallen.

Starke Männer braucht das Land, geen klojo's met blérpijpen.
(Nina Hagen dacht ik).

Geert.
"A fool with a tool is still a fool" .
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)