Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hoske uitlaten
#61
Hoi J_Vervloet, ik ben dus de aanstichter van al dit (onbedoelde) onheil ;-)

Ik lees net dat je tevreden bent over je H-stuk, mooi.
Vraagje: die Londen imitatie pijpen van jou, wat voor type heb je eronder gezet (partnr van deze webwinkel) en zijn dat die Hoskes?

Reply
#62
Quote:Hoi J_Vervloet, ik ben dus de aanstichter van al dit (onbedoelde) onheil ;-)

Ik lees net dat je tevreden bent over je H-stuk, mooi.
Vraagje: die Londen imitatie pijpen van jou, wat voor type heb je eronder gezet (partnr van deze webwinkel) en zijn dat die Hoskes?
Als H-stuk item 62088

62086 TUSSENPOT MONO 1985> 260,00 R.V.S.
62088 H-stuk i.p.v. tussenpot MONO 1985> 174,25 R.V.S.; geeft mooi, diep geluid
62043 TUSSENPOT R80GS <1986 190,00 R.V.S.

en ondanks eerdere merknaam de Sito item nr 61039

61033 uitlaat type 1985> imitatie London 142,00 platte achterkant, incl. klemmen
61039 uitlaat type 1985> imitatie Sito, prijs per paar 271,95 bolle achterkant, incl. klemmen
61018 uitlaat Hoske uitv. 38/40mm imitatie London 99,00 demontabele demper tot 1985

Daar zit een sticker bij dat hij TUV gekeurd is voor BMW-straatgebruik.
Reply
#63
Reactie van bezoeker 'Rudyhadee', geïmporteerd van het oude forum:

Escaleert hier, worden zelfs reacties verwijderd, zal ongetwijfeld te persoonlijk worden en niets met Hoske dempers van doen hebben.
Maar Hoske kun je gewoon monteren, is TUV gekeurd, dus geen probleem, kun je zelfs Duitsland mee in als je wilt.
Reply
#64
@J-Vervloet
Bedankt voor de info

@RudyHadee
Maak je niet sappel. Er waren m.i. inderdaad 2 reacties (1 van Bertje en in antwoord daarop 1 van jou) die nu weg zijn. Is wel terecht denk ik, het had gewoon niets meer te maken met Hoske.
De reactie van J_vervloet vond ik dan ook ijzersterk (J. heeft een biertje van mij tegoed): "Er wordt hier zo langzamerhand meer herrie gemaakt als open pijpen dat doen."

Verder een fantastische thread.

gr.
Rik
Reply
#65
Reactie van bezoeker 'Geert', geïmporteerd van het oude forum:

Ook mijn reactie op "silence is golden" is gewist.
Bepaalde figuren die hun asogedrag hier vrijblijvend propageren mogen kennelijk wel blijven staan, met hun oproep tot het vrijblijvend en ongevraagd schofferen van andere medeburgers.
Dit was al lang geen technisch draadje meer, de Hoske dempers zijn allang door de ballotagecommissie, MITS met inwendige dempers.
Mensen die ageren tegen lieden die andere mensen het leven zuur maken worden gewist.
Vooral niets van zeggen, voor je het weet wordt je door deze lieden als kleinburgerlijk of als beroepsklager gekenmerkt.

Zover zijn we gekomen, met zijn allen.

Proficiat.....
Reply
#66
@Geert

Geen idee wat je probleem nu is, Zo te merken aan de stijl van je bijdrage wil je alleen klagen? Daar hebben we schoonmoeders voor en die kunnen dat beter dan een gemiddelde BMW rijders (lol?). En nu serieus...

Ik denk dat deze thread JUIST wel iets bijdraagt. Als je denkt dat louter aleen technische bijdragen iets toevoegen dan zou dit forum geen lang leven beshoren zijn. Juist door de dynamische inbreng worden reageerders 'getriggerd' dit forum te blijven scannen. En daardoor zijn er zat mensen die ook nog even de moeite nemen om mijn vragen te beantwoorden!!!

Natuurlijk moet je als motorrijders onder elkaar wel een mate van respect opbrengen. Zoals stoppen op de snelweg wanneer je een motorrijder ziet stilstaan!!!!!! Dat is pas belangrijk!!!

gr.
Rik
Reply
#67
Reactie van bezoeker 'Geert', geïmporteerd van het oude forum:

Beste Rik.
Dit draadje is jouw vraag over de dempers allang overstegen.
De goede lezers hebben het wel begrepen denk ik.
Jij kennelijk niet.

Da's jammer voor je.


Groetjes: Geert
Reply
#68
Reactie van bezoeker 'Peter v Oossanen', geïmporteerd van het oude forum:

Als ik het goed begrijp vind niemand het jammer dat we steeds minder vaak de mooie gebieden in mogen ? daar komt namelijk geen reactie op. Onlangs door de Meije (groenehart) gereden, mooi stukje daar, echter er hangt nu een bord; bij te veel herrie door motoren, is volgend jaar de toegang verboden. Vinden we dat dan niet erg ? zijn we daarover dan niet kwaad richting de echte herrie veroorzakers ? ik wel.

Peter v Oossanen
Reply
#69
Quote:Als ik het goed begrijp vind niemand het jammer dat we steeds minder vaak de mooie gebieden in mogen ? daar komt namelijk geen reactie op. Onlangs door de Meije (groenehart) gereden, mooi stukje daar, echter er hangt nu een bord; bij te veel herrie door motoren, is volgend jaar de toegang verboden. Vinden we dat dan niet erg ? zijn we daarover dan niet kwaad richting de echte herrie veroorzakers ? ik wel.

Peter v Oossanen
Peter, wat is TE VEEL
dat is zo,n container begrip.
Ik kan daar niet zo veel mee. Als men het uit zou leggen dat boven een bepaalde geluidsnorm vogels worden gerstoord bij het broeden of dergelijke dan kan ik er iets mee.

Maar met TE VEEL kan ik iet zo veel
Reply
#70
Reactie van bezoeker 'Rene', geïmporteerd van het oude forum:

Passant

Als antwoord op je retorische of semi intellectuele vraag opmerking " wat is teveel" Nou onder teveeel kun je in dit geval onder andere verstaan;

boven de gestelde (wettelijke) grens
meer dan nodig
als mensen er last van hebben
als mensen zich er aan ergeren
als het anderen stoort in hun bezigheden

Inderdaad dus een container begrip er zijn nog veel meer omschrijvingen te bedenken wat teveel is

Het lijkt mij dat het punt gemaakt is en dat het duidelijk is dat er mensen zijn die open uitlaten mooi vinden klinken en wel zo mooi dat ze het waard vinden om anderen daar mee te irriteren. Hierdoor treed een van de natuurkundige wetten in werking namelijk AKTIE IS REAKTIE. Met als gevolg o.a. het afsluiten van wegen omdat een minderheid zich zodanig a sociaal opstelt ten koste van anderen die ook steeds meer beperkt worden in het rijden van mooie routes.

Tevens dient wel vermeld te worden dat de overheid natuurlijk sterk in gebreke blijft. Dit omdat ze hun handhavingsfunctie niet of nauwelijks uitvoeren.

Van alle motoren die voorzien zijn van uitlaatsystemen die geluid boven de gestelde norm produceren dient dit in beslag te worden genomen. De boete dient progressief te zijn, oftewel bij elk volgende overtreding een verdubbeling van de boete en bij de derde kleer verbeurd veklaren van de motor.

Geniet van je geluid maar val anderen er niet ongevraagd mee lastig

Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)