Omdat de balanspot onder de motor doorgeroest was de goedkoopste oplossing gezocht en gevonden. Het bekende H-stuk van de sponsor.
De balanspot heeft door schotten en doorlaten een bepaalde demping terwijl het H-stuk dus niets aan demping doet.
Nog even iets rechtzetten: de balanspijp aan de voorkant tussen de bochten geeft extra koppel/vermogen bij lage toeren en doet dus ook niets aan demping.
Ik heb nog geen lang stuk kunnen rijden met het H-stuk maar het geluid is wel donkerder. Bij een bijgevoegd papiertje wordt aangeraden de carburatie nog eens te laten controleren.
Reactie van bezoeker 'Geert', geïmporteerd van het oude forum:
Quote:Snap al die ophef niet over de Hoske's, zit gewoon een beschaafd geluid in.
Kennelijk is men ook niet op de hoogte van de race-historie van de firma BMW, ene George" Schorsch" Meier maakte fuore vlak voor de 2e wereldoorlog en ook daarna met een compressor uitgeruste BMW, 500 cc, zal ook wel een rustige loop gehad hebben.
Of had die er nu ook open uitlaten op zitten?
Is ook zo, was vroeger, toen mocht dit nog, tegenwoordig doet BMW ook mee in de Superbike, volgens mij zijn ook die motoren fluisterstil, evenals alle motoren uit de Super bike en Moto GP.
O ja, nog wat : ik ga Duitsland niet in met mijn motor.
Hoske: doen...................
Jij bent misschien zo beinvloed door mijnheer Schors, dat hoeven wij toch niet te zijn?
Nogal kinderachtig vind ik zo'n rolmodel op je drieenvijfstigste.
Jouw idee van beschaaft, is gezien je vorige opmerkingen, ook niet relevant denk ik zo.
"it takes one to know one"
Ik denk dat de meeste die tegen open pijpen zijn ook niet zo tegen die "Hoskes" zijn.
Ben je wel eens naar die Superbikes wezen kijken?
Maken een tyfusherrie kan ik je verzekeren.
Wat is de reden dat je Duitsland niet in gaat?
Geert ( originele dempers, heerlijk)
Reactie van bezoeker 'Rik', geïmporteerd van het oude forum:
@Geert
Ik quote je even:
"Ik denk dat de meeste die tegen open pijpen zijn ook niet zo tegen die "Hoskes" zijn."
Geert, bedoel je nu hier dat het gros vrede heeft met de Hoskes? Of is het woordje "niet" hier per ongeluk teveel getypt gezien de verdere context van je berichtje.
@J.Vervloet
Oke, dat bevestigt dus ook de andere items op het forum dat het geluid iets donkerder wordt.
Thanx
Reactie van bezoeker 'Rik', geïmporteerd van het oude forum:
@BmarleenW
lol
Reactie van bezoeker 'Rudyhadee', geïmporteerd van het oude forum:
Superbikes/MotoGP motorfietsen:
Denk je nu echt dat dit spul fatsoenlijk loopt met gedempte uitlaten? Natuurlijk maakt dit lawaai, was vroeger ook al zo.
De BMW's,Norton's,MV Agusta's,Honda's van vroeger maakten ook ietwat lawaai,ietwat is nog heel voorzichtig uitgedrukt.
Als je een BMW voor de hoofdtribune langs hoort komen, op het circuit van Assen, dan krijg je daar kippevel van,ik tenminste wel.
Helaas ben ik behept met het virus van klassieke en antieke motorfietsen en wat dies meer zij.
Enige vorm van lawaai, of veel lawaai, hoort hier nu eenmaal bij.
Laatste keer dat ik de TT-races live heb gezien was in de mid-Seventy's, moge duidelijk zijn waarom.
Prachtige handtekening van Giacomo Agostini prijkt op mijn helm, ook iemand die op lawaai machines reed.
Klassieke races en Centennial: ben ik bij en dan niet omdat de motoren geen lawaai maken, is namelijk geen lawaai, is muziek voor het oor.
Voor en tegenstanders van lawaai zul je altijd hebben, een ieder is ook zo vrij om hier zijn mening over te geven, dat mag in dit land(voor hoelang nog weet niemand).
De betreffende motor van mij is tot 2006 origineel geweest(in 1981 aangeschaft), ddor het overlijden van mijn buurman(die vaak op deze motor reed) is besloten om de boel eens flink te veranderen.
Aangestoken door een andere motorvriend,is de spreekwoordelijke bijl er in gezet en een caferacer werd er van gemaakt.
Gezien het feit dat de buurman het niet lijfelijk meer kan meemaken, moesten er dempers op komen met een sportief geluid, kan hij het daar boven ook horen en met me mee rijden.
Duitsland:
Aangezien de overheid daar helemaal erg met decibels om springt, voel ik geen behoefte om daar te rijden en een forse boete te incasseren.
Tevens heb ik er geen enkele moeite mee om op mijn 53e levensjaar "kinderlijk"gedrag ten toon te stellen.
Ben geen schaap die achter een ander schaap aanloopt, keen kuddedier dus, ben een einzellganger, so what.
Veiligheid:
Tuurlijk is het veilig rijden met soortgelijke uitlaatsystemen, is toch hardstikke mooi als fietsers van verre al stoppen en je vrij baan geven, steken ze in elk geval niet plotsklaps over en veroorzaken zo geen ongelukken.
De fluisterstillen horen ze niet aankomen, pas op het allerlaatste moment krijg je dan een schrik reactie en alsnog kans op een ongeval.
leuke discussie dit, waar een eenvoudige vraag al niet toe kan leiden.
Hoske: waarom niet......................
Reactie van bezoeker 'Rudyhadee', geïmporteerd van het oude forum:
Linkje, volgens mij met de originele Hoske dempers:
http://www.lastmohawk.de/html/der_umbau.html
Reactie van bezoeker 'Rudyhadee', geïmporteerd van het oude forum:
En destijds ook nog goedgekeurd:
Ernst Hoske und auch sein Nachfolger, die Fa. Fuchs haben zur den ausgelieferten Schalldämpfern eine Bescheinigung beigefügt, dass die Dampfer den gesetzlichen Bestimmungen entsprechen und die Geräuschentwicklung sich im Rahmen der erlaubten Phonzahl bewegt. Diese Bescheinigung ist gestempelt und unterschrieben. Mit der Bescheinigung habe ich die Schalldämpfer bei einem verständnisvollen TÜV Prüfer in den KFZ Brief eingetragen bekommen, nach dem ich die Rohre benannt und den Namen in die Rahmenbefestigung eingeschlagen habe.
Die Kopie des Kfz-Briefes habe ich mittlerweile über zehn Mal an Boxer TÜV Kunden für die Eintragung verschickt.
Die Schalldämpfer haben am Ende jeweils eine Schraube, mit der man für Rennzwecke die Einsätze komplett raus nehmen kann. Man erhält offene Rohre mit infernalischem Sound.
Reactie van bezoeker 'Rik', geïmporteerd van het oude forum:
Hallo Rudyhadee,
Ik vind het een vreselijk bekrompen gedachte als men verwacht dat je op rijpere leeftijd je plaatsje moet nemen in de gelederen van de grijze muizen; zoiets als een soort Balkenende norm voor leeftijden. Hoewel, van Balkenende is bekend dat hij idolaat is van snelle racers. Misschien dat we Balkenende dan ook maar eens vermanend moeten toespreken.
Terzijde begin ik door al die foto's van jou het concept van de caferacer wel te waarderen. Ik hoop dat het virus niet overslaat, want dat zou een ramp betekenen voor mijn drukke agenda.
gr.
Rik
Reactie van bezoeker 'frenk', geïmporteerd van het oude forum:
kom op luitjes
dit is een thechnisch forum laten we het daar bij laten
probeer elkaar te helpen en begrip op te brengen. ieder zn eigen heug en meug
gr frenk
Hier krijg ik nou jeuk van.
|