Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hoske uitlaten
Reactie van bezoeker 'Rudy"Schorsch"Hadee', geïmporteerd van het oude forum:

Rik,

Het systeem met de H-pijp/broodtrommel ken ik niet, uitgaande van de wat oudere Boxers: deze hebben een balanspijp, deze is noodzakelijk voor goed willen lopen.
Heb in het verleden al eens een expirement gedaan zonder balanspijp, dan kom je niet meer boven de 5000 Rpm en het loopt helemaal hopeloos.
Heden ten dage zijn deze problemen opgelost en het ding loopt als vergif, is nu dan ook opgewaardeerd met een 1000 cc Siebenrock cilinder/zuiger set en nog een paar andere niet noemenswaardige aanpassingen om tot meer vermogen en koppel te komen.

Mocht het zo zijn dat de Hoske te luidruchtig is(wat ik me persoonlijk niet voor kan stellen) dan zouden Dunstall dempers nog een alternatief zijn, zit ook een mooi donkerbruin geluid in, maar minder heftig als de Hoske,of de Megaton, of de Magni's, of Norton S-dempers.
Heb hier ook nog een setje eigen makelij megafoons liggen(speciaal voor zon & feestdagen en voor open huis bezichtigingen van flat appartementen).Zit ook een zeer gaaf geluid in, ze ogen alleen een beetje iel.

Nog 1 vraagje: u woont toch niet toevallig in de buurt van een aanvliegroute van vliegtuigen?
Dit is namelijk wettelijk toegestaan, vliegtuiglawaai...........................
Reply
Reactie van bezoeker 'Rudy', geïmporteerd van het oude forum:

Deze over horen komen op 200 meter hoogte, is dan wel geen Hoske, maar er gaat wel wat door je heen.
Geluid wel even hard zetten en je handen op de tafel leggen.
Moeilijk uit te leggen, deze passies.

http://www.youtube.com/watch?v=D0RvsCfpX6g
Reply
Reactie van bezoeker 'Rik', geïmporteerd van het oude forum:

Voor zover ik heb achterhaald: de broodtrommel is de primaire demper die onder de bak zit. Deze wordt dan vervangen door het H-stuk. Ik denk dat het H-stuk (3 gelaste RVS pijpen, te koop bij de sponsor) en jouw balanspijp in weze dezelfde dingen zijn.

BTW; ik woon niet bij Zestienhoven, nee. Gelukkig niet anders kon ik mijn eigen motor helemaal niet meer horen ;-)

gr.
Rik
Reply
Reactie van bezoeker 'Rik', geïmporteerd van het oude forum:

Lancaster rules!

Reply
Reactie van bezoeker 'frenk', geïmporteerd van het oude forum:

beste motorrijders
dit forum is denkelijk voor tips en niet om andere af te zeiken
leer tog eens genieten van mooie geluiden!
doet me denken aan hoe ik vroeger op de camping stond en me ergerde aan de kikker concerten en niet kon slapen nu geniet ik er gelukkig van en ken er uren naar luisteren en dan met een lekker gevoel in slaap vallen. trouwens van originele dempers ken ik ook genieten hoor.
gr frenk
Reply
Reactie van bezoeker 'Geert', geïmporteerd van het oude forum:

Frenk, zou jij natuurgeluiden op een lijn willen stellen met open pijpen op een BMW?
Rare vergelijking vind ik.
Ook vind ik het treffend te lezen dat sommige van de forumisten, het kennelijk wel heel normaal vinden om zelf een partij herrie te schoppen, maar evengoed wel blij zijn niet in de buurt van een vliegveld te wonen.
Selectieve voorkeur, zeer hoogstaand moet ik zeggen.

Chris: prachtig stukje, lekker scherp met humor.

Geert
Reply
@Hansl... Stel dat BMW die pijpen standaard meelevert, hadden jullie die dan terstond vervangen met 100% decibel-killers?...

jazeker.
Reply
Reactie van bezoeker 'Rudyhadee', geïmporteerd van het oude forum:

Snap al die ophef niet over de Hoske's, zit gewoon een beschaafd geluid in.
Kennelijk is men ook niet op de hoogte van de race-historie van de firma BMW, ene George" Schorsch" Meier maakte fuore vlak voor de 2e wereldoorlog en ook daarna met een compressor uitgeruste BMW, 500 cc, zal ook wel een rustige loop gehad hebben.
Of had die er nu ook open uitlaten op zitten?
Is ook zo, was vroeger, toen mocht dit nog, tegenwoordig doet BMW ook mee in de Superbike, volgens mij zijn ook die motoren fluisterstil, evenals alle motoren uit de Super bike en Moto GP.

O ja, nog wat : ik ga Duitsland niet in met mijn motor.

Hoske: doen...................
Reply
Reactie van bezoeker 'BmarleenW', geïmporteerd van het oude forum:

Lieve Heren,
Het geldt nu nog steeds hoor,misschien zelfs nog wel meer tijdens deze kredietcrisis.... zonder pijpen is goedkoper Smile

Trouwens onze hond is dolgelukkig als hij het welbekende geluid van een BMW met een paar Hoskedempers hoort en er is niks mis met zijn oren. Wat een drukte zeg.Demper=temper.
Reply
Dag Heren, ik heb toch wat te vroeg geoordeeld, want nu ik het Wolfje op de TT-baan heb gezien en gehoord, is dat toch wel een geweldig mooi geluid
Tamme
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)