Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hoske uitlaten
Reactie van bezoeker 'Rik', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi,

Ik heb op dit forum wat items gelezen mbt Hoske (London) uitlaten. Het idee dat deze uitlaten een ander, maar niet overdreven, geluid laten horen, vind ik wel wat.
Wie heeft ervaring met deze uitlaten en zijn deze ook geschikt voor de R100RT uit "92 ?
Reply
Reactie van bezoeker 'eric', geïmporteerd van het oude forum:

Als je motor nog een tussendemper heeft dan is dat de grootste remmer van het tradidtionele boxer uitlaatgeluid.
Voor een mooier geluid kun je het beste deze verwijderen en vervangen door een H-stuk.
Reply
Reactie van bezoeker 'frenk', geïmporteerd van het oude forum:

hoi rik
ik wel wel ervaring met die uitlaatpijpjes een waanzinnig tof geluid
alleen ik zou er beter aan doen om er een gat achter in de demper te prikken omdat ik mn echte vermogen niet kwijt kan. resultaat bruinachtige plekken
bij de dempers maar verders heel toffe sound
gr frenk

[img]/import/photos/p32142s.jpg[/img]
Reply
Reactie van bezoeker 'tristan', geïmporteerd van het oude forum:

om dit vermogens verlies tegen te gaan paps ...kun je dubbele monteren maar je kunt ze natuurlijk ook gewoon monteren omdat ze zoooo mooi zijn Smile

[img]/import/photos/p32145s.jpg[/img]
Reply
Reactie van bezoeker 'frenk', geïmporteerd van het oude forum:

hahaha
ga tog fietsen op platdak zoon lief
Reply

@Frenk & Tristan
Vader en zoon, wat leuk, een familiereunie :-)

@Eric
Bedankt voor de tip, ik was nog niet op de hoogte van het H-stuk. Artikeltjes hierover op dit forum hebben me ondertussen overtuigd van een hoog plezier-gehalte.
Mijn huidige uitlaten zien er nog prima uit en daarom zonde om te vervangen. Ik denk dat ik eerdaags maar eens ga neuzen bij de sponsor.

@Frenk
Bedoel je dat het acceleratievermogen afneemt door die Hoske pijpen? En indien je er een gat in boort via het uitlaatgat, gaat dat dan niet ten koste van het "originele" Hoske geluid?
(en op bruine plekken zit jij toch ook niet te wachten neem ik aan).

Reply
Reactie van bezoeker 'Rudyhadee', geïmporteerd van het oude forum:

Hoske:

Heb ze zelf destijds ook op mijn R75/5 gehad, geluid was hardstikke tof, wel moet ik er bij vermelden de binnendempers aangepast te hebben voor nog heftiger geluid.
Het vermogen nam inderdaad af met deze dempers ten opzichte van origineel, is op zich natuurlijk niet boeiend, je mag toch niet harder als 120 km/uur.

Ben je eenmaal in de ban van dit soort toffe geluiden, dan kom je er maar moeilijk weer vanaf, spreek voor mezelf in dit geval.
Hoske ga je aan wennen, op een gegeven moment wil je meer(lawaai) en dit resulteerde bij mijn motor in Megaton uitlaatdempers, de lange uitvoering.

Zelf vindt ik het geluid erg acceptabel, zit nogal wat meer sound in als de Hoske dempers.
De buren( en de buurt) denken hier vaak anders over, maar je rijdt immers nooit volgas weg, omdat de motor dan nog koud is.
Bij montage van dit soort spul dien je daar dus rekenschap mee te houden.

Andere optie is bij mij de volgende stap: 4 gebogen Magni megafoon exemplaren tzt te monteren, ter vervanging van de Megaton.
Hierdoor veranderd het karakter en geluid weer, voordeel van deze dempers is dat ze zowel gedempt als ongedempt te monteren zijn.
Gedempt is dan nog street legal.

Al met al: als origineel niet zaligmakend is, gewoon doen, heb zelf ook het een en ander aan de motor moet veranderen tot het naar behoren liep.
Terug montage naar de originele dempers is bij mijn fiets geen optie meer, loopt die voor geen meter meer.
Reply

Rudyhadee,

Bedankt voor je bijdrage.
Heb jij de brooddoos in stand gehouden of ook weggehaald?
Ondertussen lijkt mij het H-stuk ook een optie. Probleeem is echter dat ik geen (horend) vergelijkingsmateriaal heb. Het is natuurlijk wel wat jezelf mooi vind maar ben toch benieuwd naar je mening over het H-stuk geluid.

Reply

Op de R75/5 zit alleen een balanspijp.

Voor een indruk met Megaton dempertjes:

http://www.youtube.com/watch?v=Sw-jKbcKCuk

Dit maakt dus meer geluid als Hoske's.
Reply

Een streep/5 met Hoske:

http://www.youtube.com/watch?v=auQ_4_wBAE8
Reply

Forum Jump: