Ach joh, laat maar. Verspilde moeite. Soms moet je ophouden met opvoeden. Kleine jongetjes kijken naar de snelheidsmeter (kijk eens, zò hard kan-ie) omdat ze niet beter weten. Dat begrip komt -voor de meesten- met de jaren. En inderdaad, een èchte coureur weet dat een circuit motor niet op de openbare weg kàn rijden, omdat deze er niet voor gemaakt is. Nerveus temperament, keiharde vering, tè veel lawaai om maar een paar zaken te noemen. Die jongetjes proberen dan zo'n heftige racefiets na te bootsen. Open uitlaten, race kontje, clip-ons. Nèt echt. Ja ja.
Reactie van bezoeker 'janbmw', geïmporteerd van het oude forum:
tjonge jonge, ik kreeg het toch we even benauwd hoor, heb alle reakties in 1 adem proberen uit te lezen maar af en toe beletten mijn lachspieren dit. Echt, ik viel af en toe bijna van mijn stoel van het lachen over de burgerlijkheid die doorschemert in sommige reakties, ik had mijn BMW r69 uit 1957 voorzien van orginele pijpen, het verveelde me de eerst rit al, door het windgeruis hoorde ik het ding geeneens lopen , tja ik was hoskepijpen gewend maar had deze doorverkocht aan een of andere puber uit Assen, tja ik vond ze eigenlijk een beetje te tam, dus heb ik een paar Engelse pijpen gekocht zonder demper, in 1977 reed ik met een R60 met een paar heel heftige megafoons. Mijn vader vertelde me eens dat hij in Zuidwolde tijdens een rit naar Hoogeveen het geluid kon volgen tot in de stad, dat was zo rond de 6 km. In die tijd zag je helemaal geen BMW,s met normale pijpen , was ook erg verbaast toen ik een keer dat sigaarmodel zag, goh, het leken wel die oude kreidlerpijpen.Heb ze toen maar gelijk weer uit mijn gedachte verbannen toen ik het geluid hoorde.
Eindelijk heb ik nu weer een sound die een klein beetje in de buurt komt van die oude megafoons. De buren hebben inderdaad hier de wekkers ook allemaal bij t,grof vuil gezet, ik ga dus af en toe expres op de fiets naar mijn werk, dat is lachen want dan verslaapt de hele straat zich, s,avonds krijg ik dan ook steeds vragen of ik de motor stuk heb of zo. Mijn naaste buurman word zelfs niet gewoon wakker maar zit iedere keer van schrik met een schok overeind in bed , is eigenlijk wel een beetje sneu voor die man want hij is al met pensioen en ik vertrek al om half 6 , maar hij vindt het niet erg, geloof ik. In ieder geval snap ik precies wat een heer Rudyhadee bedoeld.
Ik ben ook 51 en mag me graag laten horen, geloof dat ik ook nog maar een paar tattoo,s laat zetten. voel ik me helemaal goed denk ik.
Groetjes ,Jan.
[img]/import/photos/p32570s.jpg[/img]
En waar blijven al die orginel pijpen dan?
K heb er nog een paar nodig niet te duur natuurlijk
@Janbmw
Mooie fiets op die pica!
Helaas nog geen tijd gehad om het H-stuk bij mij erop te zetten. Uitgesteld geluk zal ik maar zeggen.
Reactie van bezoeker 'Rudyhadee', geïmporteerd van het oude forum:
Gisteren, na een miserabele werkdag, nog even uitwaaien op de motor, gelukkig woon ik in de stad waar ze motorminded zijn(op 3 beroepsklagers tegen geluidsoverlast na).
TT-races worden hier gehouden en Superbikes, dus nog even door de stad en richting het Circuit.
In de stad begonnen de ovaties al, hele horden motorfreaks, her en der verspreid over terrasje's, ze horen een brullend geluid aan komen, men wordt zenuwachtig en laat de drankje's alvast onberoerd.
Kom d'r aan met de BMW en rijd voor de terrassen langs, krijg applaus en verzoeken voor wheelies, echte motorfanaten dus, doet je goed.
Burgerlijkheid viert hoogtij in dit land, hier gelukkig niet, ben daarom blij dat er mensen als bv een JanBMW zijn,gewoon doen wat jezelf goeddunkt, die stelling heb ik ook.
Tegenstanders houdt je immers altijd, waar je ook woont, zelf woon ik ook in een tegenwoordig wekkervrije zone.
Reactie van bezoeker 'silence is golden', geïmporteerd van het oude forum:
Dacht altijd dat de bmw rijder een ander slag volk was dan de harley/chopper rijder.
Ik dacht ook eerst dat ik op 1 of ander harley forum terecht was gekomen:
open uitlaten??? tattoo's??? stoere verhalen??? moet toch niet gekker worden.
dit was toch een forum over de techniek van bmw's!!!
De Harley en de BMW rijders bestaat niet.
De gewone man en mens bestaat ook niet (alleen als type)
Die motoren worden bestuurd door mensen met hun eigen aardigheden zeg maar.
En wat voor de een normaal is is dat voor de ander weer niet tja en dan lijken het ineens weer op mensen.
Smaken verschillen heb ik geleerd verschil van mening is ook prima dan weet je waar je niet/wel moet zijn. Maar laten we elkaar niet beledigen om de voorkeur die we hebben, respectvol met elkaar omgaan moet kunnen toch? ook al verschilt de smaak.
Ik rij ook met standaard pijpen maar voel me absoluut niet aangevallen als een ander met herrie pijpen wil rijden of daarover schrijft.
En als er iemand wel last van heeft (van die herrie pijpen) dan lijkt het me dat die de persoon in kwestie moet aanspreken met name in je (woon)omgeving.
Reactie van bezoeker 'Rudyhadee', geïmporteerd van het oude forum:
Lekkere discussie ontstaat hier zeg,wordt hier & daar ook wel erg persoonlijk moet ik zeggen, ging over Hoske uitlaatdempers immers.
Moet er nog wel bij vermelden dat ik ook een Harley-Davidson rijder ben, reeds 10 jaar.
En wel op een originele WLA uit 1942, met het originele uitlaatsysteem en met sirene, je wilt niet weten hoeveel lawaai dit maakt, maar het is origineel en zal dus ook anno 2009 zo blijven en is niks asociaals aan, of men moet Harley-Davidson een asociaal merk vinden, mag ook natuurlijk.
Motorrijders op terrasjes:
Als dat al hier in de buurt was, ongetwijfeld bezoekers van de Superbike, niet vies van een pilsje waarschijnlijk en na het nuttigen hiervan gewoon weer aan het verkeer deelnemen, suggereer maar wat hoor, zie dit zoveel gebeuren, wordt zoveel gesuggereerd tegenwoordig.
Maar als ik dit topic ga evalueren:
Niet dom doen dus en alles aan je BMW door de erkende BMW-dealer laten verzorgen.
Originele onderdelen monteren met beurten, originele BMW-lucht in de banden, gewoon alles laten doen door iemand die erkend is door BMW om dit soort zaken te realiseren, zelf helemaal niets aan de motor doen, alleen brandstof tanken.
Lijkt mij een crime om zo motor te moeten rijden, maar dit zal ongetwijfeld aan mijn simpelheid liggen.
Zal eens bij de dealer informeren of die nog originele BMW fabrieks megafoon dempers heeft liggen of er aan kan komen, anders worden het toch nog Magni's.
Er wordt hier zo langzamerhand meer herrie gemaakt als open pijpen dat doen.
Ik denk dat 95% van de BMW-rijders genoeg heeft aan de standaard dempers die BMW kan leveren. Dan heb je mensen, zoals ik die, op een goede en goedkope manier, hun moetor op de weg willen houden. Heb nog geen maand geleden bij mijn R65 van 1986 de originele pot en dempers moeten vervangen doordat er vuistgrote gaten in vielen. Er zit nu een H-stuk en "imitatie" uitlaten van Londen op, alles geleverd door deze Webwinkel. Ik ben wel voor minder dan de helft van het oorspronkelijke bedrag weer op de weg. Daarbij is meegenomen dat dat H-stuk, zoals ook in de prijslijst te zien is, een donkerder geluid geeft. En het is niet eens zoveel harder. Volgens mijn werkplaats zelfs weer het ouderwetse BMW-geluid. Naast een R96S maar heel weinig verschil te horen. Nu mijn bochten nog eens bewerken en al mijn chroom is weer in orde.
Aan alle mensen: houdt het hier beschaafd. Het ging over de kwaliteit van uitlaten en niet die van mensen.
Quote:Dacht altijd dat de bmw rijder een ander slag volk was dan de harley/chopper rijder.
Ik dacht ook eerst dat ik op 1 of ander harley forum terecht was gekomen:
open uitlaten??? tattoo's??? stoere verhalen??? moet toch niet gekker worden.
dit was toch een forum over de techniek van bmw's!!!
laat het nou niet de harley-rijder zijn die daar staat te zeiken
[img]/import/photos/p32596s.jpg[/img]
|