Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
voorkeur kettingslot of U-slot
Reactie van bezoeker 'Rik', geïmporteerd van het oude forum:

Ik gebruik nu een U-slot maar het transport vind ik niet zo handig; rammelt vaak in de koffer en zit altijd in de weg als ik boodschappen moet laden.
Dus ik overweeg om een kettingslot te nemen.

Wie heeft een advies daarover en kan iets vertellen over hoe en waar je een kettingslot kan opbergen onder het zadel. Ik las elders dat iemand de ketting in het gereedschapbakje opbergt, lijkt prima idee maar is dat ook zo?
Reply
Reactie van bezoeker 'JacobH', geïmporteerd van het oude forum:

Ik weet niet welk type je rijdt maar zelf heb ik een R80 '85 en gebruik een kettingslot wat ik opberg in het kontvakje. Heb een poetsdoek onderin liggen ketting met slot er boven op. en dan is er nog ruimte genoeg voor het veiligheids hesje.

Voor de R60/5 heb ik een kabelslot wat in het gereedschap bakje past ligt boven op het boordgereedschap.
Reply
Ik gebruik al sinds jaar en dag een beugelslot, dat ik om een veerpoot en door het voorwiel steek. Dat berg ik op in mijn linker koffer waar het ligt op een oude handdoek. Dat bevalt me prima. Voor hele slechte buurten heb ik nog een 5-armig slot in de bak boven de accu liggen, ook op een oude handdoek.
kettingsloten hebben het nadeel dat ze doorgaans op de grond liggen waardoor ze gemakkelijker kunnen worden doorgeknipt.
Overigens, kan ik nog altijd genoeg "boodschappen" in de koffer kwijt en anders is er nog een koffer.
Groeten,
Reyer Blankevoort R80 1985 met s-kuipje
Reply
Reactie van bezoeker 'Rik', geïmporteerd van het oude forum:

Ondertussen heb ik op google achterhaald dat alleen U-sloten iets betekenen en dat het gros van kettingsloten waardeloos is.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)