Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
bmw motor kleding
hallo. wil voor me zelf binnenkort nieuwe motorkleding gaan aan schaffen.(heb nog me ouden vetjas en broek maar deze hou ik voor me ouden (bmw motoren) voor de look. maar me vraag welke merk motorkleding is goed( alle waar naar zijn geld) is bmw het beste of zijn er ook anderen merken met de zelfde kwaliteit maar goed koper zijn. waar zijn jullie van uit gegaan bij aan schaf van de motor kleding. en hoe zit het met de kwaliteit na een paar jaar op de motor ,b.v is het nog water dicht! graag jullie praktisch ervaring .
Reply
Reactie van bezoeker 'GerJ', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi Marien,

Vroeger reed ik in dat kunststof spul, maar tegenwoordig (als het niet te koud is) alleen nog in leer. Zit lekkerder, is veiliger. Bij echte regen moet er wel een regenboerk en -jack overheen, dat wel. Heb een heel lekker jack van MQP met ventilatieslueven voor als het echt heet is en een jeans-stijl lerenbroek van Magna. Broek kostte vijf jaar geleden zo;n € 150, jack weet ik niet meer.

Ger
Reply
Reactie van bezoeker 'janreb', geïmporteerd van het oude forum:

Ik rijd sinds 1992 en heb sinds de laatste 10 jaar IXS alweather jacks, ademend en losse wintervoering en in de kleur overwegend rood (rood voor de opvallende kleur). Rij ook alweer in mijn 2e Diffi broek van Motoport, ook ademend maar dan zwart. Daar ben ik allebei zeer tevreden over. Alles is nog waterdicht.
Je moet eerst even vaststellen waar je kleding aan moet voldoen. Dan gaan zoeken naar datgene wat eraan voldoet.
Reply
In de winter, het koele na- en voorjaar draag ik leer. Ik rijd altijd beschermd. Voor de hete dagen heb ik de ademende Difi-kleren die prijsgunstig zijn en goed voorzien zijn van bescherming op de goede plekken. Helaas is de BMW-kleding me veel te duur.

[img]/import/photos/p31998s.jpg[/img]
Reply
Reactie van bezoeker 'Bas', geïmporteerd van het oude forum:

Ik heb het oude leren motorpak van mijn opa gekregen, dit Hein Gericke pak is denk ik dertig jaar oud en heeft vijftien jaar ongebruikt gehangen. Het was wat stijfjes maar na wat behandelingen met leerolie en -vet is hij bijna als nieuw. Wel lekken de naden een beetje en het onderste deel van de pijpen, wat het in verband met pekel, warmte van de cilinders e.d. het zwaarst te verduren heeft. Wordt wel beter na opnieuw invetten maar helemaal waterdicht wordt het nooit. Vooral leuk is dat mijn broek ook in mijn kruis lekt: leg dat maar eens uit op je werk... Misschien dat nieuwe leren pakken hierin beter zijn, maar ik neem eigenlijk aan dat die, zeker na een paar jaar, ook gaan lekken op de naden.

Het pak is strak, simpel en helemaal zwart, ziet er mooi uit met mijn BMW. Mocht ik eventueel een nieuw pak moeten dan zou ik ook hier op letten: gewoon simpel en zwart, geen frutsels. Ook vind ik het erg fijn dat mijn broek een salopette (tuinbroekmodel) is: bij een val heb ik geen probleem met een eventueel blootliggende buik of rug, en hoewel deze dingen bijna niet meer te krijgen zijn (tenzij je ze laat maken) zou ik als nieuw pak erg graag weer een salopette hebben. Dit model is ook ietsjes warmer dan een gewoon model broek, wat met leer wel prettig is, maar als het koud is trek ik gewoon een extra laag kleren aan.

Ondanks de nadelen van kou en water denk ik niet dat ik ooit iets anders ga kopen dan een leren pak. Niet alleen vind ik het prettiger zitten dan een textielen pak (ik heb gelest in zo'n michelinmannetjespak) maar bovendien ziet het er een heel stuk beter uit, en dat is ook wat waard. Let er bij leer trouwens op dat je plastic ritsen hebt: metalen scheuren er bij een val uit, plastic slijt af maar houdt de boel wel dicht.

Reply
Reactie van bezoeker 'Arjen', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo Marien,
Ik heb het Atlantis pak (leer) van BMW. Ik rijd er nu c.a. 9 jaar mee rond en ben er nog steeds zeer tevreden over. Pak is nog steeds een behoorlijke tijd water dicht en zit lekker. De prijs was (is) wel fors maar ik heb er geen spijt van (destijd wel gekocht in Duitsland, blijf natuurlijk een Nederlander). Welke keus jij moet maken is natuurlijk aan jou. Belangrijk is denk ik of het prettig zit en past bij de soort rijder die je bent. Succes met de keus.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)