Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
achterband zijspan 15 inch
Quote:Ik heb zelf ook een R100 met zijspan en had hetzelfde probleem. Ik heb in Zutphen bij Burton car company een 135/15 band opgehaald voor 50 euro.
Deze past perfect. Ik heb hem door een bevriende automonteur laten monteren, maar dat kunnen ze daar ook wel. Ik weet dus niet wat daar de montagekosten zijn.
Het merk van de band is Mabor.
gezien de reacties ga ik eens ernstig over een Mabor of Marbor nadenken. Zullen ze hier in de buurt van Dordrecht ook wel hebben.
Reply
Quote:Hoi.

Hoeveel ruimte heb je nu?

Een 135 is maar 10 mm breder, dus zou je 5 mm ruimte nodig hebben.

Groeten, Paul.
ik heb maar 7 mm over, dus het wordt weer een 125/15
Reply
Quote:bmwpiet,

Ik heb op mijn BMW met zijspan 135/70/15 Pirelli P6, ook van de Smart. Kosten was 55 Euro per band. Het voorwiel gaat goed en ik heb ook de juiste velg voor deze band, achterwiel gaat wel maar de velg is iets te smal waardoor de band iets smaller wordt. De band loopt niet aan. Ik heb deze band genomen omdat de 125 bijna niet meer leverbaar zijn of heel duur zijn.
Met de 135 band is de buitendiameter ook iets kleiner dan de 125. De zijkanten zijn weer sterker waardoor er geen 3 bar in moet, door dit krijg je iets andere rijeigenschappen.

Richard
ik heb niet genoeg ruimte bij mijn cardan
Reply
Reactie van bezoeker 'Paul ', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi.

Je hebt 7mm over en je moet 5 kwijt, hou je toch 2mm ruimte over?

Op mijn span zitten 135 en die meten 125 breed, rara?
Ander 135/65 bandje wat hier los ligt meet 130.

Het (voor het mooie te) smalle velgje trekt de band wat ronder en dus smaller.

Groeten, Paul.
Reply
Quote:Hoi, zelf heb ik pas de 15'banden op mijn zijspan vervangen door Firestone F 560 125R15, ook omdat de (Smart) banden van 135-15 net tegen de cardan aankomen. Ik heb €105 per stuk betaald bij de lokalee bandenboer (incl monteren en balanceren). Nadien heb ik gehoord dat Abel in Landgraaf deze maat banden tegen een veel lager tarief zou kunnen aanbieden. Maar heb dat niet nagevraagd. Veel succes en als je er 135-ers opkrijgt zou ik het graag van je horen hoe en wat. Groetjes René
ik heb het spul bij mij opgemeten, aan de cardanzijde heb ik 7 mm, andere kant 37 mm. Zit dus uit het midden. Als ik een langere afstandsbus laat maken (cardanzijde) en de aanslag van de steekas 1 cm. laat afdraaien zou het moeten lukken met een 135/15 band. Sporing is dan wel veranderd, maar is te compenseren door de bak bij te stellen met de afstelling van de schoorstangen.
Reply
Quote:<blockquote>Ik heb zelf ook een R100 met zijspan en had hetzelfde probleem. Ik heb in Zutphen bij Burton car company een 135/15 band opgehaald voor 50 euro.
Deze past perfect. Ik heb hem door een bevriende automonteur laten monteren, maar dat kunnen ze daar ook wel. Ik weet dus niet wat daar de montagekosten zijn.
Het merk van de band is Mabor.
gezien de reacties ga ik eens ernstig over een Mabor of Marbor nadenken. Zullen ze hier in de buurt van Dordrecht ook wel hebben.</blockquote>125/15 is hier in de buurt niet op voorraad. Ook niet bij de 2CV Citroen club.
Echter in Duitsland wel bij de 2CV shop, voor 65,- en € 20,- verzendkosten.
Voorlopig ga ik verder met de 135/15, (zie andere quote in dit forum.)
Reply

Hoi.

Zit uit het midden van de brug, dat klopt.
Maar wel in het midden van de hele motorfiets.

Ik heb een R80 brug pasgemaakt in een /2 frame.
Toen moest ook het wiel 10mm naar links, afstandsbus gemaakt, as afgedraaid en de meenemer op het wiel uitgevuld.

Ook is de hele vork wat smaller geworden om in dat andere frame te passen, waardoor ik het wiel (met 135er) niet meer gedemonteerd kreeg zonder wiel en eindoverbrenging tegelijk te demonteren.

Toen maar de linkerpoot van de brug doorgeslepen, flenzen erop gelast en zo demontabel gemaakt.

Zijspannen, daar heb je altijd werk aan.

Groeten, Paul.
Reply
Paul,

heb je een plaatje of tekening van die deelbare achterbrug. Bij mijn R75/5 zit een EML buizenachterwiel 15 inch met een 135 band maar het achterwiel gaat er niet tussendoor tijdens het verwijderen en installeren, daardoor moet de achteroverbrenging los.

Richard
Reply

Hoi.

Plaatje:

Flens gemaakt uit een stuk strip, 2 plakjes in de draaibank en in de ene een groef en de andere een randje gedraaid, zo dat de 2 plakken in elkaar vallen.

Gaten erin geboord en tussen de pijp gelast.

Bouten zijn speciale 10.9 pasbouten met 12-kant kop en moer, gaten zijn na boren geruimd.

Groeten, Paul.

[img]/import/photos/p32616s.jpg[/img]
Reply
Paul,

die motor met zijspan heb ik al vaker gezien.
Mooie oplossing voor die achterbrug.

Richard
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)