Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Restauratie R75/5
#51
Reactie van bezoeker 'Peter v oossanen', geïmporteerd van het oude forum:

Onlangs ook los gehad bij r80/7 van 78, vliegwiel vast gezet met haakse schroeven draaier, in gat vliegwiel en op een stevig punt laten afsteunen. Krukas keerring lekte iets, gelijk keerring ingaande as vd bak ook vervangen en de afdichtring van de olie pomp, kleine moeite, weinig kosten en je weet weer zeker dat dat fris is.

Succes ermee

Grt, Peter v Oossanen
Reply
#52
motor staat weer op de wielen.......echter vandaag binnenpoot voorvork gesloopt...
het draadstukje waar de m8 moer op zit (onderzijde poot om olie te verversen)
is afgebroken.
vervolgens de grote moer losgehaald.....binnenpoot zakte naar beneden.....
nu lijkt het of het draadstukje weer met een contramoer in de binnenpoot geschroefd zit, is dit zo? en dus uitwisselbaar (hoop ik)?
tnx

[img]/import/photos/p34889s.jpg[/img]
Reply
#53
reeds opgelost, met hulp van de bmw man in nijkerkerveen.
handvast is dud voldoende :-)
Reply
#54
in hoeverre is de hoeveelheid voorvorkolie per poot kritisch?
in beide poten natuurlijk dezelfde hoeveelheid gedaan.
het werkplaatsboek gaf 260 ml per poot, ik schat dat ik er 10a20 ml per poot meer in heb gedaan.levert dit problemen op?
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)